Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Andreas Lundin

Soundtrack of Krigsspel.se!

Startat av Andreas Lundin, 2 september 2008 kl. 19:20:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Scipio

#30
Nitzer Ebb - Violent Playground


Runner ups:
Gamma Ray - Your Turn Is Over
Gamma Ray - How Long
Guns N' Roses - Bad Obsession
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

BigPapaBear

#31
Eller vad som helst med gruppen Ocean Colour Scene. Har aldrig hört dem men de använder oftast förkortningen av bandnamnet. Gissa vad det är...  :P  :oops:

dagon

#32
Gillar man experimentell noisemusik från 70-talet så är The Resident's "Third Reich'n Roll" ett alternativ som soundtrack.
För Kung och Fostervatten

Andreas Johnson

#33
Ett rykande färskt förslag är AC/DCs "War machine" från nya albumet Black Ice.

Finns för avlyssning på:

http://www.acdcrocks.com
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Snowfox

#34
Citat från: "Andreas Johnson"Ett rykande färskt förslag är AC/DCs "War machine" från nya albumet Black Ice.

Finns för avlyssning på:

http://www.acdcrocks.com

Hm, hårdrock modell sent 70 tal, tidigt 80 tal. Jag trodde den dog en neslig död med Deathmetal och allsjöns 80 tals larv. Dax att leta fram Deep Purple och Led Zepp ur garderoben tror jag.   :D

Själv tycker jag nog att Beethovens Eroica skulle fungera bra, pampig och från början tänkt som en hyllning till Nappe innan han bestämde sig för att starta en kejsardynasti.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

BigPapaBear

#35
Citat från: "Snowfox"Dax att leta fram Deep Purple och Led Zepp ur garderoben tror jag.   :D

Den sortens musik får aldrig ligga i garderober!  :twisted:  :)

dagon

#36
CiteraDax att leta fram Deep Purple och Led Zepp ur garderoben tror jag.

För att inte tala om Black Sabbath. Soundtrackförslag är då givetvis "War Pigs".  8)
För Kung och Fostervatten

Organ

#37
Citat från: "Sten Ekedahl"Pink Floyd: When the Tigers broke free (inte 100% på exakta titeln), singeln som inte fick plats på albumet The Final Cut.
Jorå, titeln är faktiskt korrekt. Fast det var väl på plattan The Wall den inte fick plats? Den är ju i alla fall med i filmen.
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

f98alda

#38
Citat från: "Snowfox"Själv tycker jag nog att Beethovens Eroica skulle fungera bra, pampig och från början tänkt som en hyllning till Nappe innan han bestämde sig för att starta en kejsardynasti.

Om vi ska vara på det planet, kan du ju alltid slå på valfritt av Verdi...

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Elias Nordling

#39
Schostakovitchs Leningradsymfoni är ju lämplig i sammanhanget. Uppförandet i Leningrad under belägringen var en regelrätt krigshandling. Tyskarna försökte stoppa den med artilleribombardemang, ryssarna var beredda med konterartilleri, och i slutänden sändes symfonin i megafoner över ingenmansland.

Messiaens Kvartett vid tidens ände skrevs och uruppfördes i tyskt fångläger.

Om det är titlar man ska gå på har vi Brian Enos Taking Tiger Mountain by Strategy.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Fredrik H

#40
Den här är otroligt bra men avskräcker snarare än inspirerar. Jag tror texten bokstavligen handlar om striderna som utspelar sig i TCS-titeln Raging storm.  

http://www.youtube.com/watch?v=TH2LoYnQeog

Snowfox

#41
Hrm, jag hade tänkt lägga till länken till en trailer som Warhammer MMO makarna har släppt, väldigt "tongue in cheek" men efter ovan inslag så tror jag vi hittat vinnaren.

http://www.youtube.com/watch?v=qwxPsf6q8yg
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.