Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Musket & Pike: Nothing Gained but Glory

Startat av Engelbrekt, 3 oktober 2008 kl. 23:46:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Engelbrekt

Jag hjälper till lite med utvecklingen av nästa del i M&P serien: Nothing Gained but Glory. Det ser ut att bli ett riktigt fint spel.

Som det ser ut nu kommer spelet att ha hela sju slag. I kronologisk ordning är de:

Nyborg 1659
Fehrbellin 1675
Halmstad 1676
Lund 1676
Malmö 1677
Landskrona 1677
Warksow 1678
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

BigPapaBear

Blir det någon form av generiska kartor eller får man med så många i lådan?
En mycket bitter liten man.

Strv102r

Jag har följt utvecklingen på CONSIM. Trevligt att se att Halmstad också är med. Ett tag såg det väl ut som om Köpenhamn 1659 skulle vara med?
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Engelbrekt

Björn: Slagen kommer alla att ha egna kartor.

Ola: Köpenhamn var med men släpptes. Som jag förstod det var det svårt att få till rätt, samt att själva striden var för ojämn. Malmö 1677, som ju verkligen hängde på håret, ersätter. Det förstärket också spelets inriktning på det Skånska kriget, med Nyborg som bonusscenario (och dansk seger, inte många sådana annars ju)

//David

A F

Ett spel på Slaget vid Fyllebro? Ack så skumt.

Andreas Lundin

Givet köp!  :up:

När släpps det? 2015? :mrgreen:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Engelbrekt

Anders: Varför är det skumt? Om du menar att slaget bara tog 15 minuter och var en promenadseger för svenskarna så är det en propagandistisk efterhandskonstruktion. Slaget pågick i två-tre timmar, danskarna motattackerade flera gånger och först när det svenska kavalleriet lyckades bryta igenom uppstod den panik och trängsel vid Fylleån som orsakade de stora danska förlusterna.

Andreas, GMT ska sätta sin P500 snart, sen beror det på hur snabbt beställningarna kommer in. Men kanske om två år.

A F

Citat från: "Engelbrekt"en propagandistisk efterhandskonstruktion

Att denna trafikolycka kan bli ett slag att göra spel på är en propagandistisk jätteseger.

Förstår varken hur det ska gå att sälja sånna här fullständigt obskyra träffningar eller vad det är som just denna lilla träffning intressant. Publikt sett så borde det vara lättare att kränga småstrider från Engelska Inbördeskriget.

Engelbrekt

Anders, du har rätt i att marknadsaspekten är en svaghet med ett spel om "obskyra" krig i Norden. Men vem bryr sig? Spelet har många anhängare som säkert är sugna på att lära sig mer om en konflikt de inte vet mycket om. Precis som jag när jag köpte This Accursed Civil War. Halmstad var 5300 svenskar mot 3500 danskar, det är inte så lite.

dagon

Ser verkligen fram emot detta spel!

Vad gäller Lund-scenariot: När startar spelet? Är det när svenskarna knallar över Kävlingeån eller är det vid något senare skede?
För Kung och Fostervatten

Engelbrekt

Slaget vid Lund har två scenarier, ett med hela slaget som börjar med uppmarschen eller kapplöpningen mot Lund, och ett med själva huvudstriden.

A F

Citat från: "Engelbrekt"Spelet har många anhängare...

Du menar "fans till serien"?

Engelbrekt

Ja anhängare låter kanske lite politiskt nu när du nämner det. Vi kan kalla det fans om det hjälper för att diskutera sakfrågan, dvs det nya spelet.

Strv102r

Jag ska helt klart ha det nya spelet! Vilda hästar kan inte få mig att inte P500 det.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

BigPapaBear

Citat från: "Engelbrekt"Björn: Slagen kommer alla att ha egna kartor.

Min preorder är gjuten!  :up:

Heja Sverige!  :ultra:
En mycket bitter liten man.