Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspel i Malmö

Startat av Gamaliel, 19 augusti 2008 kl. 13:54:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Gamaliel

1 november flyttar jag till en ny lägenhet. Denna nya lägenhet har ett 45 kvadratmeter stort källarutrymme (ett skyddsrum) som jag får disponera fritt av min flickvän och som givetvis ska bli spelrum. Vi är ett gäng som ska försöka starta upp ett La Grand Guerre,DAK eller något annat OCS nu när vi har plats. Om fler vill vara med är ni välkoman att PM:a mig. Start i mitten på november

BigPapaBear

1) Inred skyddsrummet krigsspelstjusigt.

2) Flytta aldrig

3) Håll tummarna för att din tjej inte nyktrar till eller pratar med sina polare om ett pysselrum eller en vävstol...

:up:
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Ja, killens spelpolare får smörja henne med komplimanger och gåvor. :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Gamaliel

Det är lugnt tror jag... vi har en lika stor vind som hon har fått för att göra om till träningsrum så min spelkällare är nog trygg  :) .

BigPapaBear

I min inskränkta 08-värld inbillar jag mig att Skåne är pyttelitet och att det här kort sagt är ett gyllene tillfälle för alla krigsspelshungrande skåningar!

- Älskling, vi har fått inbrott!!!
- Nnäedå, det är bara lite folk från Lund som är nere i källaren och spelar spel. De sa att de skulle städa undan i köket efter sig när de var klara...

Vi får se hur långlivat projektet blir...  :D
En mycket bitter liten man.

Gamaliel

Nu är min spelkällare redo för spel och inredd med passande pingisbord som spelyta. Vi tänkte dra igång med ett lagom stort OCS-parti inom kort.

Om fler vill vara med är det bara att höra av sig. Spelkväll blir onsdagskvällar.

sfclinken

Citat från: "Gamaliel"Nu är min spelkällare redo för spel och inredd med passande pingisbord som spelyta. Vi tänkte dra igång med ett lagom stort OCS-parti inom kort.

Om fler vill vara med är det bara att höra av sig. Spelkväll blir onsdagskvällar.

Tjoho! Onsdagskvällar är ju klockrena!!!

Jag är helt klart intresserad!
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

tinG

Citat från: "sfclinken"
Citat från: "Gamaliel"Nu är min spelkällare redo för spel och inredd med passande pingisbord som spelyta. Vi tänkte dra igång med ett lagom stort OCS-parti inom kort.

Tjoho! Onsdagskvällar är ju klockrena!!!

Jag är helt klart intresserad!

Mejla mig privat om ni vill ha lite uppgifter om Peters OCD-trick och finter. Har har hela hans reportoar på fil. Säljes till högsbjudande...
 :wink:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Strv102r

Underrättelsetjänst i praktiken. Det skadar aldrig att känna sin motståndare.  :up:
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

sfclinken

Citat från: "tinG"Mejla mig privat om ni vill ha lite uppgifter om Peters OCS-trick och finter. Har har hela hans reportoar på fil. Säljes till högsbjudande...

:twisted:

Mina "tricks" bygger mest följande tes "When in doubt, attack". Eftersom jag alltid är "in doubt" så anfaller jag mest hela tiden....
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

tinG

Citat från: "sfclinken"
Citat från: "tinG"Mejla mig privat om ni vill ha lite uppgifter om Peters OCS-trick och finter. Har har hela hans reportoar på fil. Säljes till högsbjudande...

:twisted:

Mina "tricks" bygger mest följande tes "When in doubt, attack". Eftersom jag alltid är "in doubt" så anfaller jag mest hela tiden....
:shock:

Disclaimer: Peter har nu köpt min tystnad. Erbjudandet har upphört!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Strv102r

Säkerhetstjänst i praktiken. Att inte låta motståndaren lära känna dig är också viktigt.  :up:

tinG är uppenbarligen till salu. Undrar hur dyr denna "Mädchen fur alles" är?
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.