Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av Just plain wargames Taman 42

Startat av Strv102r, 12 december 2008 kl. 07:56:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Patrick_T

Jag skapade nya brickor och karta.
Om någon är intresserade de finns under BGG:

www.boardgamegeek.com/image/1138391/taman-42
www.boardgamegeek.com/image/1138523/taman-42

Och tack till Strv102r för flödet av strålande AAR  :up:

Ludiquement votre,
Pk.

jonjac

Citat från: "Patrick_T"Jag skapade nya brickor och karta.
Om någon är intresserade de finns under BGG:

www.boardgamegeek.com/image/1138391/taman-42
www.boardgamegeek.com/image/1138523/taman-42
Skitsnyggt! Hur fixar du brickorna?

Strv102r

Snygga! Och tack!
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Patrick_T

Citat från: "jonjac"Hur fixar du brickorna?
Tack jonjac (och Strv102r  :) ).

Brickorna är skapade med Illustrator (antar att det bodde också fungera med Inkscape - freeware - men vet ej om de har något som liknar "sponge" effekten), med ett antal layers, ett per typ av information, och mycket "copy paste". Vissa symbol kommer från John Cooper hemsida filer : www.jrcooper.com/gaming.htm. Jag har precis börja lära mig Illustrator, när jag kan hitta tid ...

Om du vill jag kan skicka dig en pdf dokument med layers.

MVH, Pk.

BigPapaBear

Skulle vilja se fler spel på temat. Det här var inte dåligt, men lämnade en del att önska. Sålde mitt ex efter några partier. Sett till kr/timme var det ett högst prisvärt köp.
En mycket bitter liten man.

jonjac

Citat från: "Patrick_T"Om du vill jag kan skicka dig en pdf dokument med layers.

Det är okej för närvarande, men ska ha det i åtanke.

Men med min brickfråga tänkte jag mer på hur du skriver ut och sedan skär ut dem? Något kartongliknande papper?

Snowfox

När man ser priserna i Adobes webshop förstår man varför de köpte upp Paintshop Pro för några år sedan.  :shock:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.