Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Jordbävningshjälp till Skåne

Startat av Elias Nordling, 19 december 2008 kl. 08:24:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

B_J_S

Så sant.
Men vilket trevligt sällskap du kommer att umgås med  :D
Där glömmer man snabbt att...

1. ..det inte smakar älgtunga
2. ...det inte smakar julskinka med stark senap (fast det smakar bra ändå)
3. ...det smakar inte janssons (Danskarna har en annan vinkling på det hela)  

Så jag tror att det är ganska jämt skägg om man nu måste välja sida.
Min sida blir helt klart den röd-vita  :P

:D
//Jonas

Sten Ekedahl

Citat från: "Andreas Lundin"
Citeravad är det för fel på knaprig fleskesteg med karmelliserad sparrispotatis?

1. Det smakar inte älgtunga
2. Det smakar inte julskinka med stark senap
3. Det smakar inte janssons

:)
:up:  :up:  :up:
Wargames - Laborationer i historia

BernadotteOnline

Mig veterligen finns det en ganska slapp tullkontroll om du vill smuggla med lite svensk kultur till det danska julbordet.
Det gör vi ju mellan familjen i Sverige hela tiden, så varför detta kärringaktiga gnäll på dansk julhygge.

Elias Nordling

Ni påminner mig om fördelarna med att vara vegetarian. Vilka vidrigheter man slipper äta för att inte svälta vid större högtider!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Sten Ekedahl

Citat från: "Elias Nordling"Ni påminner mig om fördelarna med att vara vegetarian. Vilka vidrigheter man slipper äta för att inte svälta vid större högtider!

:shock:  :shock:
Wargames - Laborationer i historia

A F

Citat från: "Elias Nordling"Ni påminner mig om fördelarna med att vara vegetarian.

Det ligger nått i vad du säger. Även om man är manisk köttätare.

B_J_S

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Elias Nordling"Ni påminner mig om fördelarna med att vara vegetarian.

Det ligger nått i vad du säger. Även om man är manisk köttätare.
Gräset ser alltid grönare ut på andra sidan...fanken vet om det stämmer  :D
//Jonas

Elias Nordling

CiteraGräset ser alltid grönare ut på andra sidan...fanken vet om det stämmer

Nej, köttprodukter blir faktiskt bara läbbigare ju mer distans man får till dem.

I kväll blir det stekt halloumi och grönsaksgryta med körsbärstomater på saffransspegel. Det behövs liksom inga grisfötter eller njurpajer till.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

B_J_S

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraGräset ser alltid grönare ut på andra sidan...fanken vet om det stämmer

Nej, köttprodukter blir faktiskt bara läbbigare ju mer distans man får till dem.
Som köttätare så förstår jag din inställning.
Även om kött är gott, så får man helt klart vegetariska tendenser emellanåt.  :lol:
//Jonas

f98alda

Citat från: "B_J_S"Även om kött är gott, så får man helt klart vegetariska tendenser emellanåt.  :lol:

Till att börja med: det ska sägas på så bred götebosska det bara är möjligt:
KÖTT E GÔTT. :)

Men visst, det kan väl slinka ner mat utan kött ibland också.

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

A F

Citat från: "f98alda"Men visst, det kan väl slinka ner mat utan kött ibland också.

Du menar att du råkar få i dig sås eller potatis till köttet?

Äter förresten ni inte bara FÄSK i Stockholms storsta hamn?

f98alda

Citat från: "Anders Fager"Du menar att du råkar få i dig sås eller potatis till köttet?

Till exempel, ja. Eller så råkar man ha vegetarianska vänner och släktingar, och då finns det inte så mycket val ibland...

CiteraÄter förresten ni inte bara FÄSK i Stockholms storsta hamn?

Det är möjligt att de bara äter fesk i Stockholms största hamn, men i Götelaborg äts det en hel del kött... :P
Ta dig upp en bit längs kusten, så äts det sill i stora mängder (och det bohuslänska i:et går fasenimig inte att skriva ut så nån förstår vad man menar...).

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

B_J_S

Citat från: "f98alda"Till att börja med: det ska sägas på så bred götebosska det bara är möjligt:
KÖTT E GÔTT. :)

/Alexander
Jag försöker att låta bli göteborskan. Tycker fortfarande att min skånska ala Edward Persson är mycket vackrare  :D
//Jonas

f98alda

Citat från: "B_J_S"Jag försöker att låta bli göteborskan. Tycker fortfarande att min skånska ala Edward Persson är mycket vackrare  :D

Fast just den nämnda frasen fungerar bättre på götebosska (svårt att få kött och gott att rimma på nån annan dialekt...)

/Alexander
- David Gemmel, Legend

B_J_S

Så sant, så sant.
Får erkänna att göteborska ligger som en god två hos mig  :D
//Jonas