Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Konsumentupplysning (Advanced Third Reich)

Startat av jerry, 27 januari 2009 kl. 15:21:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

jerry

Ok

Tack för lite feedback
det var en allmän fundering som sagt , jag kör ju ändå nästan uteslutande "red barricades" o ibland ett "st lo"
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Elias Nordling

CiteraMen SFS har enkla och klara regler tycker jag... Kanske skulle pröva Europa...

Det lider också av "omvänd proportionalitet"-fenomenet, som var vanligt förekommande på 80-talet, och som även Europa-serien (och World in Flames) lider av. Man kan uttrycka det så här: Om landkriget i Europa har det viktade värdet 1 har flygkriget värdet 1/3 i betydelse. Sjökriget är ytterligare en tredjedel så betydelsefullt, och har då det viktade värdet 1/9. Men i reglernas vikt och komplexitet blir förhållandet snarare det omvända, så att flygreglerna tar tre gånger så mycket utrymme som landförflyttning och strid, och sjöreglerna ännu mer. Man lägger alltså ner mest energi på det minst viktiga.

Lägg därtill att flyg- och sjöstridsreglerna i SFE är av den typ som till och med Europa-serien, som inte precis är ett under av progressivitet, förkastade redan i början av 80-talet. Sorry, men odds funkar INTE i luften. Tio Ju52or vinner inte över en Spitfire, nej nej NEJ!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Citat från: "Elias Nordling"Tio Ju52or vinner inte över en Spitfire, nej nej NEJ!

Inte ens med 10 st. Adolf Galland bakom spakarna?!  :P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Vvornth

Adolf Galland skulle hellre gått till krigsdomstol än att blivit satt bakom spakarna på en Ju52.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

pelle

Citat från: "Elias Nordling"Tio Ju52or vinner inte över en Spitfire, nej nej NEJ!

Påminner mig om när jag försökte lära mig spela IL-2. Jag satte upp små övningsuppdrag, ca 3 Ju52or mot mitt jaktflygplan. Jag förlorade nästan varje gång. Jag kunde förlora mot en Ju52. I bästa fall rammade jag en Ju52. En kväll spelade jag med en kompis, så vi hade två jaktflygplan mot en grupp Ju52. Då kunde vi i bästa fall ramma två. 10 Ju52 vågar jag inte ens tänka på hur svårt det skulle bli.

Men jag minns ju inte om det var Spitfire vi provade med. Kanske var det som var felet.

BigPapaBear

Citat från: "pelle"Påminner mig om när jag försökte lära mig spela IL-2. Jag satte upp små övningsuppdrag, ca 3 Ju52or mot mitt jaktflygplan. Jag förlorade nästan varje gång. Jag kunde förlora mot en Ju52. I bästa fall rammade jag en Ju52. En kväll spelade jag med en kompis, så vi hade två jaktflygplan mot en grupp Ju52. Då kunde vi i bästa fall ramma två. 10 Ju52 vågar jag inte ens tänka på hur svårt det skulle bli.

Men jag minns ju inte om det var Spitfire vi provade med. Kanske var det som var felet.

Haha! Jag hade en liknande upplevelse med IL-2:1946.

Stängde man av en massa realismfaktorer så gick det bättre. Obegränsad ammo, övervarva motorn hela tiden etc.  :P

Men jag var grym på att landa planet.  :)
En mycket bitter liten man.

Holmgren

Trådens titel ändrad för ökad tydlighet och flyttad till Andra Världskriget.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!