Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspelsrankingen på BGG

Startat av BigPapaBear, 22 december 2009 kl. 00:35:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Har för mig att det var någon som undrade. Den finns kvar. Klicka bara på GAMES högst upp. Sedan kan du välja mellan fem olika topplistor, varav krigsspel är en.

http://www.boardgamegeek.com/browse/boa ... ct=wargame
En mycket bitter liten man.

Scipio

Är det nu man får börja gnälla över att dom första sju platserna upptas av areaspel, blockspel, kortspel och att det första riktiga spelet med hederliga hexar dyker upp först på plats åtta...  ;)
"Randomization is too important to be left to chance"

A F

Alla spel är gjorda de senaste åren av det större företagen. Alla utom Up Front.

Mode

Citat från: "Anders Fager"Alla spel är gjorda de senaste åren av det större företagen. Alla utom Up Front.
Låter som att antingen var minnet kort eller kobolderna många när listan gjordes.
"Det var bättre förr. Ju förr dess bättre." som Blandaren väl uttryckte det? Det ger ju åtminstone oss dinosaurier något att oja oss över!  :up:
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

A F

Citat från: "Mode"
Citat från: "Anders Fager"Alla spel är gjorda de senaste åren av det större företagen. Alla utom Up Front.
Låter som att antingen var minnet kort eller kobolderna många när listan gjordes.
"Det var bättre förr. Ju förr dess bättre." som Blandaren väl uttryckte det? Det ger ju åtminstone oss dinosaurier något att oja oss över!  :up:

Och inget av ASL-kitsen finns med. Innebär det att de överviktigta skäggen med kulsprute-fetish bojkottar BGG?

Mode

Citat från: "Anders Fager"Och inget av ASL-kitsen finns med. Innebär det att de överviktigta skäggen med kulsprute-fetish bojkottar BGG?
Nu är du nog lite för konspirationsteoretisk. Det handlar nog om något så enkelt som skygglappar. Är det mindre än 100% ASL så är det inte tillräckligt hardcore!    :wink:
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Snowfox

Vad säger listan egentligen? Att Twilight Struggle är det bästa krigsspel som någonsin har publicerats? Och att ASL är det tionde bästa? Enligt hemsidans forumiter?

>Och inget av ASL-kitsen finns med. Innebär det att de överviktigta skäggen med kulsprute-fetish bojkottar BGG?

De har säkert en egen hemsida helt fokuserad på sitt livs spelkärlek.

Kulsprutefetish? Det låter lite som galningarna som fanns på newsgruppen "Historical wargames" en gång i tiden.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

jerry

om man klickar på "wargames" samt "average ranking" så får man en bra bild av det hela.
MEN man får tydligen börja bakifrån (sidan 72) där hittar man värstingarna i "rätt" ordning , "overlord" ligger riktigt högt upp  :up:  :up:
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

BigPapaBear

Ja, man ska ha i åtanke att rankingen har ett sisondäringa bayesian average-middevinkel som ligger och busar. Spel som inte är rankade av så många kommer inte att hamna särskilt högt upp på grund av de utjämnande rösterna i systemet (ca 100 röster runt 5.5 eller något i den stilen - har inte full koll...).

Att sortera på average rating är nog smartare om man bara ska kika på krigsspel.
En mycket bitter liten man.

Snowfox

Citat från: "BigPapaBear"Ja, man ska ha i åtanke att rankingen har ett sisondäringa bayesian average-middevinkel som ligger och busar. Spel som inte är rankade av så många kommer inte att hamna särskilt högt upp på grund av de utjämnande rösterna i systemet (ca 100 röster runt 5.5 eller något i den stilen - har inte full koll...).

Att sortera på average rating är nog smartare om man bara ska kika på krigsspel.

Det är nog en himla tur, på sista sidan finns några spel som fortfarande inte har publicerats....
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.