Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Forumets framtid

Startat av tobias, 9 februari 2009 kl. 12:45:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

dagon

CiteraKan någon föreställa sig den här killen vara rolig?

Vem är det där? Alfons Åberg?
För Kung och Fostervatten

Elias Nordling

CiteraVem är det där? Alfons Åberg?

Nej det är han snusmumrikens polare.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

B_J_S

Tror han satt inne några år på Kumla för att ha sålt lite konstiga saker på bland annat plattan i Stockholm och på Triangeln i Malmö.
Vet att han har ett ruskigt gäng som brukar hänga med honom.
Skall ha ganska stor respekt bland andra gäng har jag hört av min systers kompis flickvän.
 :P
//Jonas

A F

Citat från: "B_J_S"Tror han satt inne några år på Kumla för att ha sålt lite konstiga saker på bland annat plattan i Stockholm och på Triangeln i Malmö.

JAS-Plan?

EvilSpook

Citat från: "Elias Nordling"Nej det är han snusmumrikens polare.
Citat från: "B_J_S"Vet att han har ett ruskigt gäng som brukar hänga med honom. :P

:insecure:

//EvilSpook

B_J_S

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "B_J_S"Tror han satt inne några år på Kumla för att ha sålt lite konstiga saker på bland annat plattan i Stockholm och på Triangeln i Malmö.

JAS-Plan?
:lol:  :lol:  :lol:
//Jonas

B_J_S

Citat från: "EvilSpook"
Citat från: "Elias Nordling"Nej det är han snusmumrikens polare.
Citat från: "B_J_S"Vet att han har ett ruskigt gäng som brukar hänga med honom. :P

:insecure:

//EvilSpook
Oj oj oj. Nä de är mycket räligare

Tror att de tillhör hans järntrust i svåra frågor.
//Jonas

Andreas Johnson

Det efterfrågades input från forumets medlemmar så här är mina personliga åsikter.

Tyvärr har den här tråden blivit ett väldigt bra exempel på flera av dom problem som jag tycker finns med forumet. Som jag upplever det har dom flesta trådar en hyfsat seriös utgångspunkt. Sen går det ofta snabbt utför med väldigt mycket blaj, skämtande och diskussioner om ovidkommande saker. Jag tror säkert att vissa tycker att detta är givande men för egen del försöker jag scrolla förbi allt detta så snabbt som möjligt för att hitta ett inlägg med koppling till trådens tema (eller med koppling till krigsspel överhuvudtaget). (Och jag har säkert också bidragit till den negativa utveckling vid tillfälle...)

Det skrevs i nåt inlägg att forumet för vissa fyller nån slags "social" funktion. Jag har svårt att förstå vad som menas med det? Är det förklaringen till att många trådar spårar ur? Går det inte att använda PM/mejl/Facebook för detta?

Inte ens i en tråd med så central betydelse som forumets framtid verkar det gå att koncentrera sig på ämnet. Vad har Reinfeldt och Hattifnattar med forumet eller krigsspel överhuvudatget att göra?
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Elias Nordling

Alla hatar off-topic fram tills det ögonblick man själv kommer på något roligt att säga.

Krigsspel är en social företeelse. Det finns spelare (har aldrig mött några sådana krigsspelare, men andra gamers) som benhårt kräver att man koncentrerar sig på spelet och inte håller på och tjattrar medan man spelar. Det blir fullständigt olidligt tråkigt.

På samma sätt är det med forum. Om man inte får småprata blir det så knastertorrt  att ingen människa skulle komma på tanken att sätta sin fot där. All information som står att finna där kommer att vara saklig och relevant, men inga diskussioner pågår. Då räcker det med Web Grognards för min del.

Sedan förstår jag att det kan uppfattas som störande om det är massa irrelevanta meddelanden i en tråd man är i övrigt intresserad av, men ärligt talat har jag svårt att se att trafiken här är så intensiv att det utgör ett problem.

Den typ av moderering som har försiggått hittills på forumet synes mig vara en lyckad kompromiss som tillåter diskussionerna att vandra samtidigt som trådarna kan behålla sin relevans.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

Citat från: "Andreas Johnson"Inte ens i en tråd med så central betydelse som forumets framtid verkar det gå att koncentrera sig på ämnet.

Och det är kanske därför många av oss trivs här.

Scipio

Även om jag kanske själv tycker det är kul att tramsa runt i trådarna så förstår jag Andreas uppfattning.

Jag skulle gärna se att om vi får lite mer "närvarande" moderering så skulle dessa utförsåkningar med skojande få accepteras på trådar i "Boxen" men inte på den riktiga delen av forumet.

Tycker också att det bör bli två moderatorer så att dessa kan dryfta med varandra bakom kulisserna. Det hjälper till ganska mycket om man vill försöka få en jämn nivå.
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Johnson

Det tror jag säkert Anders men för min del så bidrar det väsentligt till att hålla nere den tid jag ägnar åt att läsa och skriva inlägg.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

A F

Citat från: "Andreas Johnson"Det tror jag säkert Anders men för min del så bidrar det väsentligt till att hålla nere den tid jag ägnar åt att läsa och skriva inlägg.

Smaksak. Jag tycker uppenbarligen tvärtom. Tror det handlar väldigt mycket om hur känslig man är för brus. Kanske ska de seriösa (vilka de nu är och vilka som bestämmer vad som är vad) trådarna vara mer modererade. Eller så kanske man kan flagga de trådar som jag och Björn tycker är kul med någon slags varningsflagga.

:up:

Magnus2

Citat från: "Anders Fager"Eller så kanske man kan flagga de trådar som jag och Björn tycker är kul med någon slags varningsflagga.

:up:
VARNING: Kul tråd!!! :lol:

eller

VARNING: Kul tråd!!!  :evil:

Bra idé, inga obehagliga överraskningar...

Nej allvarligt, visst kan jag leva med mer aktivt  (=lagom) modererande i spel-trådarna.
Men Släpp Boxen Fri!

Magnus

silversixx

Om vissa kunde kontrollera sin självgodhet så skulle allt ordna sig.

Sen är jag personligen emot folk som måste stigmatisera sig och vara dramatikdrottningar. Gött att dessa/denne sagt upp sitt/sina konto och fortsatt sin livsstil som ensamma män i 50-års åldern som uppskattar älgjakt och Hitler.