Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Pincett eller inte?

Startat av tobias, 11 november 2004 kl. 02:16:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Pincett eller inte?

Ja, pincett ger ökad kontroll!
24 (58.5%)
Nej, det försämrar kontakten spelare/spel.
17 (41.5%)

Antal personer som röstat: 39

Omröstningen har avslutats: 11 november 2004 kl. 02:16:36

tobias

Hur kör ni? Pincett eller inte?
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

tobias

Jag kör utan, trodde att jag hade hittat en bra pincett men när jag testade den så smätte den iväg en ASL-bricka flera meter...
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Xorius

Naturligtvis inte...
/ Martin

Spel ska ha många regler!

cabal

Inte!
Men att dra det så långt som att det skulle försämra kontakten mellan spelaren och spelet vet i katten, vi pratar ju bara om spel, inte man och kvinna  :P
Better to burn out then to fade away - Kurgan, Highlander

Scipio

Föredrar att klara mig utan pincett. Dock så kräver vissa spel i princip pincett då bricktätheten är så pass hög att man inte klarar sig utan.

Prova att stapla 6-10 brickor i varje hex på en 10x10 hex-yta på något av era spel. Försök sedan snabbt lyfta upp och bläddra igenom och snabbt stoppa tillbaks slumpvisa stackar från mitten så förstår ni vad jag menar...   :D
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Pincett är oumbärligt för oss som börjar bli till åren och lite darrhänta. Går inte att hantera västfronten på ett vettigt sätt utan att ha artificiell stackhanteringshjälp. Det är förstås väldigt viktigt att ha rätt pincett. En med fjädring är helt fel, skaffa en som är riktigt lös och slapp.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

A F

Citat från: "Delirium"Går inte att hantera västfronten på ett vettigt sätt utan att ha artificiell stackhanteringshjälp.

Tricket är att inte spela Europa-serien eller Guns of August. :-)

Holmgren

Pincetten är ett ypperligt redskap vid vissa tillfällen. Man behöver väl inte slaviskt använda den hela tiden?

Nu blir det reklam:

Clas Ohlson finns ett trevligt 4-pack med pincetter i rostfritt stål för 59:- (de högra på bilden). De olika typerna ger valmöjlighet och flexibilitet i olika situationer.

Notera särskilt pincetten med lite bredare handskar (Nummer fyra räknat från höger). Här borde det finnas möjlighet för en erfaren spelare att likt din lokale pizzabagare skjuta in pincetten under stacken, kasta den upp i luften så att avsedda counters flippar över på baksidan och därefter fånga upp högen på pincetthandsken igen.  :D
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

A F

Och snart kommer någon att börja konsument-testa vilka nagelknipsare som är bäst at klippa brickor med... :shock:

Scipio

Citat från: "Anders Fager"Och snart kommer någon att börja konsument-testa vilka nagelknipsare som är bäst at klippa brickor med... :shock:

Ja, om det är någon som funderar på det så har jag faktiskt lite tips på det...   :P

Jag väntar den dagen på Plus-Sverker skall dra sitt strå till stacken och ställa upp för oss små stackars krigsspels-konsumenter!   :cry:
"Randomization is too important to be left to chance"

DreadTom

Jag arbetar själv med peang, bättre kontroll än med pincett tycker jag.
Thomas Nordström

magnus

Pincett är ibland ett nödvändigt redskap när blipp-tätheten blir för stor. Kan också vara bra om man har mycket handsvett och inte vill lösa upp blipparna :cry:

Stora pincetter skall det vara. Finns att köpa i sjukvårdsproduktaffärer.

Böj in spetsarna, så pincetten bara greppar om understa blippen i stacken. Då fungerar det bra.
Magnus Johansson

Göteborg

Fk Ståhl

Hej,

Jag har för mig att jag såg en kille på ASL Open i Köpenhamn i vintras som hade en rätt fiffig pincett. Den var försedd med små, tillskurna skumgummibitar (tjocklek ca 1 mm) nere på vardera skänkeln, vilket gjorde att även den mest ojämnt klippta stack följde med när han lyfte brickorna.

Matts
Matts Dagerhäll
Pålsboda/Hallsberg

Jezjov

CiteraJag arbetar själv med peang, bättre kontroll än med pincett tycker jag.

Hur hanterar man counters med peang? Måste du ha så bra kontroll över dem att du nyper fast dem? Gör inte peangen märken?

BigPapaBear

Såklart man kör med pincett vid hög stacktäthet!
En mycket bitter liten man.