Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

SISTEN TILL GÖTEBORG ÄR EN STORMUFTI!!!

Startat av A F, 9 april 2009 kl. 09:30:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

Bara så att ni vet.  :ultra:  :ultra:  :ultra:  :ultra:  :ultra:  :ultra:  :ultra:

tinG

När börjar kalaset?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

f98alda

Citat från: "tinG"När börjar kalaset?

Tja, jag var där ungefär när du skrev det där, iallafall...

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Vvornth

Jag har vart på GC på morgonen. Det var lite spel i krigsspelsrummet med War of The Ring och något stort Nappe-lir.

Träffade också Roger och fick se deras riktigt snygga Babylon 5 figgar. Var sugen på att stanna för något lir men måste serva mina föräldrar idag osm envisas att komma på besök varje påsk.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

f98alda

Citat från: "Vvornth"Jag har vart på GC på morgonen. Det var lite spel i krigsspelsrummet med War of The Ring och något stort Nappe-lir.

Jajamen!

Det har hunnits med ett 6-personers Here I Stand, plus en hel del annat gott också.

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

A F

Kul och se att the usual suspects masat sig till GBG.

f98alda

Citat från: "Anders Fager"Kul och se att the usual suspects masat sig till GBG.

Vilka räknar du till den gruppen?

/Alexander
- David Gemmel, Legend

A F

Citat från: "f98alda"Vilka räknar du till den gruppen?

Roger, Jonas, Brain & alla de andra som man snart får se också på Lincon och i Greiderbaren.

tinG

Citat från: "f98alda"
Citat från: "Anders Fager"Kul och se att the usual suspects masat sig till GBG.

Vilka räknar du till den gruppen?

/Alexander
Erkänner mig skyldig!  :P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Vi hade en lyckad tillställning med mycket drag och "buzz".
B5:ACTA är för övrigt ett krigsspel, man är i rymden och man krigar...
Inte ett "riktigt" krigsspel men ändock en mycket trevlig syssla om man gillar att måla och vara social.

Tog en del foton från eventen som jag postade på vårat forum:
http://www.sugs.nu/forum/index.php?topic=1744.0
"Randomization is too important to be left to chance"

A F

Citat från: "Scipio"Inte ett "riktigt" krigsspel men ändock en mycket trevlig syssla om man gillar att måla och vara social.

Kollade in AT-43 och Monsterapocalypse. Där behöver man inte ens måla och det är skitmycket grejor som sprängs. BRa spel båda två också.

BigPapaBear

Citat från: "Scipio"Tog en del foton från eventen som jag postade på vårat forum:
http://www.krigsspel.se/forum/posting.php?mode=reply&t=2013

Länken verkar lite tokig.
En mycket bitter liten man.

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Kollade in AT-43 och Monsterapocalypse. Där behöver man inte ens måla och det är skitmycket grejor som sprängs. BRa spel båda två också.

AT-43 verkar lite porrigt, men överlag brukar jag tröttna ganska snabbt på figurspel.
En mycket bitter liten man.

Scipio

Citat från: "BigPapaBear"Länken verkar lite tokig.
Jo den vart knas, fixad nu.
"Randomization is too important to be left to chance"

A F

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Anders Fager"Kollade in AT-43 och Monsterapocalypse. Där behöver man inte ens måla och det är skitmycket grejor som sprängs. BRa spel båda två också.

AT-43 verkar lite porrigt, men överlag brukar jag tröttna ganska snabbt på figurspel.

Bra och enkelt spel. Mycket smartare lednngsregler än i många krigsspel.