Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av Just plain wargames Salla 1941

Startat av Strv102r, 7 maj 2009 kl. 07:37:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Att skede 1 av planen fungerar står nog klart då tysken knackar på KAYRALAS port och finnarna på MIKKOLAS. Dessutom tar man en del terräng österut i norr. Ryssarna sätter in 1. Pdiv (--) men denna binds av en förtänksamt framsänd tysk avdelning.
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

MIKKOLA har fallit och finnen framrycker för att ta bort/hota det ryska artilleriet som grupperat centralt. Tysken kvarlämnar vad som behövs för att ta KAYRALA nu när SS Nord kan anfalla även från söder, annars trycker han på österut.
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

KAYRALA har fallit, men till ett av de förhatliga exchageresultaten som kostade en del. Framryckningen mot öster fortsätter nu över hela bredden.

Strv102r

Slutläget! Slumpen avslutar spelet i detta läge och det är nog tur för ryssen. I norr och söder såväl som i centern är kollapsen nära. Tack vare förlusterna blir det en knapp axelmaktsseger. Någon vända till och det blivit en övertygande seger.

Strv102r

Det är ett enkelt och snabbt spel men med ganska många avväganden som ger utslag. Bra nybörjarspel som jag spelat många gånger just för att det är så litet och snabbt. Scenario två har jag inte prövat innan och det var bättre än jag trodde. Jag rekommenderar spelet.  :up: