Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Game You Can Play

Startat av hejhenrik, 16 maj 2009 kl. 14:05:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

hejhenrik

Vilka spel finns i denna serie från Avalanche Press? Jag känner till "Defiant Russia", "Red Vengeance", "Strange Defeat" och "They Shall Not Pass". Har jag missat nåt?

Strv102r

Det finns en rubrik som heter quick play games på Avalanches hemsida nu. Där tas de spel du nämner upp och även Bitter Victory, Gazala 42 och Alsace 45 finns med. Om du är nyfiken på de tre sista kan du titta på de repays som finns under andra världskrigsavdelningen.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

hejhenrik

Tack för det! Vet inte var jag fick Game You Can Play ifrån, har sett det nånstans.

BigPapaBear

Söt liten spelserie. Utmärkt för nybörjare eller för rävar som vill ha något litet att leka med.

Olas replays är ett bra ställe att börja på för att se om det är något som intresserar dig.
En mycket bitter liten man.

Strv102r

"Games you can play" har använts för att beskriva samma spel.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

pelle

Det enda jag har provat är They Shall Not Pass. Det var trevligt, utom den fula kartan, men jag tyckte det var onödigt krångligt för ett nybörjarspel.

Strange Defeat har jag, men det lockar inte efter att ha läst reglerna. Alldeles för mycket modifierare, tärningar och otydligheter.

hejhenrik

Jag har "They Shall Not Pass" och "Defiant Russia". Har inte spelat än men tänkte prova Russia nån dag. Känns som en trevlig serie och perfekt för ett par timmars solopetande. Jag är dessutom klart förtjust i den lilla fina förpackningen, något jag tycker fler borde ta efter.

hejhenrik

Ställde upp och provade 1 turn Defiant Russia och det var mest en massa tärningsslag med massa tärningar. Orkade inte mer än en vända.

Tänker ändå nån dag prova TSNP som ju har något mer djup och mer sansat stridssystem, dock en mycket tråkigare karta.