Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

...men, i Stockholm då?

Startat av BigPapaBear, 27 juni 2005 kl. 22:40:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Man sitter här i rikets hufvudstad och förvånas alltjämt över hur svårt det är att hitta folk att spela med. Skulle gladeligen gå med i någon spelförening som sysslar med krigsspel av alla de slag.
Min nuvarande spelgrupp tycker att Axis & Allies är givande, så ni kanske förstår min situation...

Tips, någon?

Lars Wistedt

..i enköping! Har det mesta från SPI, GDW, GR/D, CoA mfl.
/ Lars W
Enköping

BigPapaBear

Enköping är inte riktigt vägg i vägg med stan, men det kanske skulle gå att styra upp något. Fru och barn begränsar tidsfaktorn.
Har du något förslag på trevliga spel som skulle klaras av på en dag?
I min blygsamma samling syns bl.a. Europe Engulfed, The Mighty Endeavor, Sweden Fights on! (har inte spelat det än, men är sugen). Om något av dessa intresserar dig kan man ta ett parti. Annars provar jag gärna nya erfarenheter och du verkar ju ha en del.

Lars Wistedt

I vilken del av stan bor du? Brukar ibland vara hos föräldrarna i Hässelby så där går alltid att fixa nattkvarter. Har tack och lov vuxna barn 17 och 20 - så där finns inte någon direkt begränsning.  :)
Föslag på spel:

Sweden fights on samt övriga i den serien (har alla)
Europa-serien (War in the Desert samt Spanska inbördeskriget, Finska vinterkriget är klart spelbara på 1-2 dagar)
Scenarier ur Wacht am Rhein, Atlantic Wall, Highway to the Reich är också spelbara på en kväll till 1-2 dagar)
PWG's Duel for Kharkow på två dagar, WWW's Kirovograd på 1 dag.:up:

Spel ur SPI's Strategy & Tactics är oxå bra, t ex Desert Fox, Operation Grenade, Patton's Third Army.

I 1-2 DAGARS GRUPPEN FINNS OXÅ The Gamers' Stalingrad Pocket, Afika, Enemy at the Gates, Operation Michael(WW I)

/ Lars
/ Lars W
Enköping

BigPapaBear

Jag bor i Spånga. Ca 1½ stenkast från Hässelby.

Jag mailar dig så styr vi upp något.

A F

Vi är tio-tolv man som hyr en lokal i Wasastan där det spelas en del. Det är ganska fullt i lokalen, men den som vill kan använda lokalens mejlinglista för att söka partners. Mejla mig av-listan.

Profit

Jag söker också med/motspelare i Stockholm- spelar främst CGs Front-serie, men kan övertalas att hänga med på i stort sätt vad som helst.