Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Gladiatorspel

Startat av Yokiboy, 14 juni 2009 kl. 02:11:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Yokiboy

Hej.

Jag har gått och blivit totalt smittad av att spela miniatyrspel om romerska gladiatorer. Är det någon annan som gjort det och i så fall vad har ni för favoritspel?

Just nu är mina två favoriter Morituri Te Salutant och Red Sand, Blue Sky, men jag väntar på att få Habet, Hoc Habet! i posten snart.

Mvh,

Jocke

Andreas Lundin

det enda gladiatorspel jag testat var Gladiator. Det var en höjdare när det kom, men känns rätt så daterat idag med preplottade rundor etc.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Yokiboy

Hej Andreas. Jag har fått tag på en scannad regelbok till Gladiator, men inte lusläst den ännu. "Programmed movement" är dock inte en så förpassad eller föråldrad spelmekanik, då spel som  Space Alert från 2008 fortfarande använder det. Men visst, det finns mycket elegantare gladiatorkrigsspel numera.[/url]

Andreas Lundin

...men i Space Alert sköts detta med kort. Inte sant? Kort verkar ju vara the shit numera.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Rydfalk

Längtar plötsligt tillbaka till gamla SPI:Sniper och Patrol, Airforce med flera...

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"...men i Space Alert sköts detta med kort. Inte sant? Kort verkar ju vara the shit numera.

Japp, på sann RoboRally-manér.
En mycket bitter liten man.

Rydfalk

Citat från: "BigPapaBear"Japp, på sann RoboRally-manér.

Följt av Wings of War mfl. Jo, det verkar det moderna sättet att lösa det. Finns det nån motsvarighet med kortplottning för strider typ Sniper/Patrol eller är det för komplicerat?
/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"