Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Arrangemang Friendly Fire 2009

Startat av Mattias Rönnblom, 16 juni 2009 kl. 21:47:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tinG

Citat från: "jonjac"Är det ok med en nybörjare som inte har full koll?

Mmmm... jummy!  Watch your six... :wink:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tinG

Citat från: "Peojon"Jonas ska spela Dawn of the Rising Sun!

Vad tror ni om detta scenario? Fyra japanska mot tre ryska kryssare.

The Battle of Ulsan

Wikpedia på Ulsan, med bilder av skeppen etc.

-- Napoleon Bonaparte

SebastianKalucza

Citat från: "jonjac"
Citat från: "SebastianKalucza"Jag skulle gärna spela ett parti Pax Romana om någon är intresserad.
Jag är gärna med i Pax Romana. Då är vi minst 3.

Ska försöka läsa lite regler. Är det ok med en nybörjare som inte har full koll?

Har själv bara spelat det en gång, och då hann vi bara med 2 rundor, så det är ingen fara :)

Delirium

Citat från: "Andreas Lundin"Ja, vi var nog rätt få om ville spela GD '42. Men vi får väl anpassa scenariot till antalet intressenter? Eller börjar du backa ur? :)  :wink:

Vad är GD '42?
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Är inne på att hålla ett seminarium (c 90 min) om ett multispelarspel om skandinavien 39-40. Finns det intresse?

Låter intressant.  :up:
En mycket bitter liten man.

Vvornth

Citat från: "Delirium"
Citat från: "Andreas Lundin"Ja, vi var nog rätt få om ville spela GD '42. Men vi får väl anpassa scenariot till antalet intressenter? Eller börjar du backa ur? :)  :wink:

Vad är GD '42?

TCS. The gamers plutonsnivåsystem vars mest älskade och hatade del är nyttjandet av OP sheets, som kräver en bit av hederlighet/rollspel från deltagarna.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Delirium

Eftersom jag förestår Hederlige Harrys Begagnade Bilar skulle jag givetvis passa in i sammanhanget. Jag kan kika lite på plats och se om det verkar ball.

A F

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Anders Fager"Är inne på att hålla ett seminarium (c 90 min) om ett multispelarspel om skandinavien 39-40. Finns det intresse?

Låter intressant.  :up:

Ja, visst gör det. Men vad har man för det.... :twisted:

Scipio

Citat från: "matpe"Barbarossa: Kiev to Rostov kanske skulle vara kul. Jag sitter och läser lite i de reglerna just nu. Omotiverade undantag är de fulla av.

Fast jag vet inte om jag dyker upp till FF. Isåfall hänger jag på något östfrontsspel.
KtR kör jag mer än gärna.
Har fått lite förslag från fler som kanske dyker upp så jag sätter mig i "reserve mode" och hugger på det första bekräftade anbudet.   :)
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

La Grande Guerre vore skoj också. Var det inte någon som uttryckte sugenhet på att spela det på FF?
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Jag testar gärna, som jag sagt tidigare konvent (och imorse i sms), men jag hinner som sagt inte lära mig reglerna. Hade varit kul om någon annan ville haka på!

Andreas Johnson

Friendly Fire är ett väldigt bra initiativ som absolut måste uppmuntras. För egen del har jag tyvärr svårt att komma ifrån eftersom augusti olyckligtvis (på många vis) är den månad vi har mest att göra på jobbet.
Jag undrar därför om ni som arrangerar kommer att köra ungefär samma vecka även i fortsättningen?

Jag tyckte det var perfekt för två år sen när det låg i mitten av september. Behöver man inte nåt att muntra upp sig med i september eller oktober?  :wink:
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

A F

Jag och P-O bjuder på sprit och sängplats i min stuga på fredagen om någon orkar försaka förklara Fields of Fire for oss.

tinG

Citat från: "Anders Fager"Jag och P-O bjuder på sprit och sängplats i min stuga på fredagen om någon orkar försaka förklara Fields of Fire for oss.

Får man följa med om man LOVAR att spela NapOps på lördagen?  :D
-- Napoleon Bonaparte

A F

Citat från: "tinG"
Citat från: "Anders Fager"Jag och P-O bjuder på sprit och sängplats i min stuga på fredagen om någon orkar försaka förklara Fields of Fire for oss.

Får man följa med om man LOVAR att spela NapOps på lördagen?  :D

Ta med en pava sprit så kan vi nog komma på ett sätt att spela Line of Fire UTAN REGLER OCH KARTA OCH BRICKOR!!!