Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Highway to the Reich II (DG)

Startat av tinG, 3 juli 2009 kl. 11:41:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tinG

Det finns nu ett spel i den STORA boxen!!

Joe Youst har ÄNTLIGEN släppt ett erratablad till HttR2, dessutom nya player aid blad. Solotestar som bäst Arnhem/Nijmegen scenariot (egentligen två separata) och det FUNKAR!

Spelet presenterar en massa intressanta taktiska dilemma. Det är lite överraskande att trupperna är såpass mobila, i 'concentrated mode' kommer fotfolket långt på vägar. Nya regler för 'Close Action' gör det dock svårare att anfalla från långa avstånd eftersom det nu kostar ½ MA + terrängkostnaden att gå in i närstriden. Oberst Kraffts 16SS har även fått lite hjälp under se första två rundorna genom att brittterna bara ges en 50-50 chans att faktiskt få anfalla dessa blockande förband. Det ser ut att hindra 1.Abn att snabbt gruppera in hela 1.Para.bde till downtown Arnhem på runda 2. 9SS.Recon.bn kommer in direkt och hinner numera fram till Nijmegen före 82.Abn hinner storma genom de kassa polisföbanden som först garrisonerar staden.

Helt klart ett intressant spel för FF'09

JanK vågar du dig på ett nytt försök?

/tinG
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Jag hade hoppats få med mig folk på GD '42, men om det spricker kan jag vara intresserad också... (om min kära sambo släpper iväg mig... :insecure: )
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Tommy Röhs

Igen? Gjorde ju detta redan på förra FF!

Men eftersom du tjatar så får jag väl ställa upp...  :D

JanK

Jeg regner med å reise til FF så en ny runde med Highway to the Reich hadde vært kul.

silversixx

Jag vill också åka till FF :twisted:

Scipio

Det låter finfint det här.
Jag är gärna med.

För övrigt så är Decision games är onda...
"Randomization is too important to be left to chance"

jerry

Detta låter intressant , har dock icke spelet o icke heller reglerna, men har det likheter med "descent on crete" vilket var gamla httr systerspel ?

Isåfall kan jag lite grunder
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Tommy Röhs

Citat från: "jerry"Detta låter intressant , har dock icke spelet o icke heller reglerna, men har det likheter med "descent on crete" vilket var gamla httr systerspel ?

Isåfall kan jag lite grunder

Du kan hitta reglerna för HttR2 här:
http://www.decisiongames.com/html/erules.html

Errata och lite annat smått och gott kan hittas här:
http://talk.consimworld.com/WebX?13@555 ... 14dbe/1388

//tommy röhs

Tommy Röhs

Hej,

detta skulle kunna vara ett sätt att snabba upp spelet lite.
Från HttR2 forumet på consimworld.com

Joe Youst:
I would even suggest just having 30Corps enter Eindhoven at 5317 on Sept 18 around 1300 with 12 step losses on armor and infantry of the IG group would suffice. The rest of the corps would tail behind in Travel mode. Leave 231 Bgde down south until the rest of 50th Division shows up, and allow KG Heinke, 7fJxx units, and 6FJ Rgt units to arrive in any active off map box during the evening of the 19th. All the rest of the German units in Eindhoven, and south (except for KGWalther HQ-which is placed in Helmond) are eliminated. This speeds up play and bypasses this troublesome part of the game. Nothing of consequence ever happens after the 17th on this part of the map area anyway.

Tommy Röhs

Någon som kommer på FF och vill spela HttR2?

Vvornth

Hur var det nu. Kommer inte Jan K och spelar?  :cry:
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

tinG

Citat från: "Vvornth"Hur var det nu. Kommer inte Jan K och spelar?  :cry:
Tyvärr kommer inte JanK i år.  :(  Jag skulle ställa upp direkt om det var så att vår norske vän kunde komma med... Nu står jag faktiskt lite vilsen, vegt inte hur jag skall ställa mig. Jag vill gärna spela HttR2 men samtidigt är jag sugen på annat, bl.a GD'42.

Hur många andra känner sig sugen på HttR2?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Join the dark side Jonas...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Kör gärna HttR2 om det blir ett parti.

Dom andra allternativen ser ut att vara Pax och GD42 och jag är inte sugen på någotdera.
"Randomization is too important to be left to chance"

Kristian

Kan va med och testa detta spel men jag vet dock inget om det sa jag behover hjalp av nagon som kan spelet.