Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_tobias

Presentera dig!

Startat av tobias, 11 november 2004 kl. 02:43:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 13 Gäster tittar på detta ämne.

Klas Malmström

Undertecknad bor i Linköping (Berga) och spelar gärna krigsspel. Iofs mest ASL men även andra spel.
Klas Malmström
Linköping

Delirium

Amen, Linköping är krigsspelens Mecka!
1914

Wes

Citat från: Klas Malmström skrivet  4 juli 2014 kl. 20:09:33
Undertecknad bor i Linköping (Berga) och spelar gärna krigsspel. Iofs mest ASL men även andra spel.

Jag har funderat på ASL men har inte kommit dit ännu. Jag har köpt Conflict of Heroes, Band of Brothers screaming eagles och CC:P men har bara spelat conflict of heroes hittills vilket jag dock tyckte var riktigt kul. Jag hade tänkt lära mig CC:P i helgen. Jag antar att om man gillar den taktiska nivån och inte är rädd för regler så är ASL det ultimata spelet; så det är lockande.

Wes

Citat från: Scipio skrivet  4 juli 2014 kl. 10:50:35
Välkommen till forumet Anders!

Tackar, trevligt att vara här.

Klas Malmström

Citat från: Wes skrivet  4 juli 2014 kl. 23:34:00Jag har funderat på ASL men har inte kommit dit ännu.
Ett tips kan vara att börja med ASL Starter Kit - betydligt billigare att köpa om man vill testa på. Jag har dom också så hör av dig om du är intresserad av att prova på. Jag är öppen för andra krigsspel också.
Klas Malmström
Linköping

Wes

Jag har nu beställt ASL starter kit 1.
Får det förhoppningsvis på tisdag men troligtvis på onsdag.


Dominic

Hej (which is not quite the extent of my Swedish but ...),

My name is Dominic and I live in Stockholm (well, technically just outside Stockholm on Ekerö). I am 49 years old (the big 5-0 is just around the corner) and have been gaming on and off for more years than I can remember. Right now I pretty much only play CDGs (BtB, PoG, FTP, Shifting Sands, UKC) as they are the easiest to play via Cyberboard but I have also played a wide range of more "traditional" games in the past. About the only thing I have never managed to get into is SL/ASL.

I am looking for FtF opponents in the Stockholm area (and am very happy to learn new games if necessary) so if anyone out there is looking for a new target of opportunity, just let me know.

Cheers,

Dominic

P.S. I do actually understand quite a bit of Swedish but would be a lot more comfortable gaming in English

Scipio

Welcome to the forum Dominic!

I don't live in Stockholm myself but quite a few of the usual suspects living on this forum do.
Also there is a wargaming club in Stockholm, don't know about the requirements for membership but I am sure someone could let you know.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Eranthis

Hej!

Daniel heter jag. Född 1977 i Lund där jag bor kvar. Jobbar som historielärare i Malmö. Jag är småbarnsförälder och försöker få in lite spelande på lediga stunder. Det blir mest solitärt.

Återupptäckte krigsspelen för ett par år sedan. I tonåren spelade jag mycket Axis & Allies, Britannia, TSR-spel (Europe Aflame, A Line in the Sand). Sedan låg hobbyn i träda i över tio år. Men jag köpte nyutgåvan av Britannia och fick blodad tand. Grävde fram mitt gamla Squad Leader och började spela igen, och köpa spel.

Nu är wargames bredvid trädgård och odling min största hobby. Jag gillar att testa nya spel (försöker att spela mina ospelade). Jag har en fäbless för gamla Avalon Hill (gillar t ex Squad Leader, History of the World, Britannia, Russian Front m fl) och har fortfarande inte blivit besviken av GMT (gillar Commands & Colors, Paths of Glory, Reds! och Twilight Struggle). Tycker även om en hel del taktiska wargames som Robert Markhams medeltidsspel och klassikern Across 5 Aprils, för att nämna några.

Kul att ha hittat hit!

/Daniel

tinG

Citat från: Eranthis skrivet  4 juni 2015 kl. 08:04:53
Kul att ha hittat hit!
Bra gjort!  :up: (a.k.a. "Välkommen!")

/gbgJonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Välkommen! Det finns ett gäng från Lund och Malmö här på forumet. Som småbarnsförälder kan jag också starkt rekommendera PBEM via Vassal. Perfekt när man sitter brevid en barnsäng med en femåring som står på huvudet i under två timmar.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Eranthis

Citat från: Elias Nordling skrivet  4 juni 2015 kl. 08:43:46
Välkommen! Det finns ett gäng från Lund och Malmö här på forumet. Som småbarnsförälder kan jag också starkt rekommendera PBEM via Vassal. Perfekt när man sitter brevid en barnsäng med en femåring som står på huvudet i under två timmar.

Tackar! Jag är intresserad av spelträffar i Skånes storstadsområden så det vore kul om man kunde hitta någon kontakt här. Har funderat på Vassal men jag sitter tillräckligt mycket framför skärmar i jobb och annars. En stor grej med brädspel för mig är att det är just lo-tech och ingen skärm och att man måste anstränga hjärnan att vara sin egen dator. Kanske håller man demensen borta på sikt?  :P

Engelbrekt

Citat från: Eranthis skrivet  4 juni 2015 kl. 08:04:53
Hej!

Daniel heter jag. Född 1977 i Lund där jag bor kvar. Jobbar som historielärare i Malmö. Jag är småbarnsförälder och försöker få in lite spelande på lediga stunder. Det blir mest solitärt.

Återupptäckte krigsspelen för ett par år sedan. I tonåren spelade jag mycket Axis & Allies, Britannia, TSR-spel (Europe Aflame, A Line in the Sand). Sedan låg hobbyn i träda i över tio år. Men jag köpte nyutgåvan av Britannia och fick blodad tand. Grävde fram mitt gamla Squad Leader och började spela igen, och köpa spel.

Nu är wargames bredvid trädgård och odling min största hobby. Jag gillar att testa nya spel (försöker att spela mina ospelade). Jag har en fäbless för gamla Avalon Hill (gillar t ex Squad Leader, History of the World, Britannia, Russian Front m fl) och har fortfarande inte blivit besviken av GMT (gillar Commands & Colors, Paths of Glory, Reds! och Twilight Struggle). Tycker även om en hel del taktiska wargames som Robert Markhams medeltidsspel och klassikern Across 5 Aprils, för att nämna några.

Kul att ha hittat hit!

/Daniel

Hej, vi är ett gäng som lirar ibland i Malmö, alla möjliga spel. Haka på nån gång om du vill.

//David
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Delirium

1914

nbrande

Så hittade jag denna tråd. Heter Nicklas Brandefelt. Förutom något enstaka krigsspel i min ungdom har jag inte spelat så mycket krigsspel utan mest euros (en del axis and allies också). Dock har jag på senaste tiden via Napoleon's Triumph upptäckt hur kul det kan vara. Spelar nu gärna Napoleon's Triumph, Bonaparte at Marengo, Rommel in the desert och skulle gärna prova Eurofront eller något annat blockspel. Har varit med i en mindre brädspelsförening sedan 5 år men har bara på sistone börjat gå på konvent. Förutom några mindre i Stockholm har jag nu varit på gothcon och lincon en gång vardera och upptäckt krigsspelsrummet. Bor gör jag i Stockholm om någon skulle leta efter en Napoleon's Triumph motståndare.
Med vänlig hälsning
Nicklas