Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Presentera dig!

Startat av tobias, 11 november 2004 kl. 02:43:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 38 Gäster tittar på detta ämne.

Pierre

Citat från: tilde72 skrivet  5 mars 2017 kl. 15:08:01
Hej allihopa,

jag är ny här på forumet! Är även lite av en nybörjare i brädspelsvärlden, men efter att jag upptäckte att även brädspel kan spelas solo och i coop så var vägen från datorskärmen kort. Sedan dess har smaken utvecklats lite, men jag är fortfarande en allrounder.

Det sista året har jag upptäckt tunga ekonomispel som t.ex. 18XX och Splotter, men nu också konfliktspel. Jag spelar COIN och Churchill solo, och hoppas kunna tag i (råd med) Enemy Action: Ardennes inom kort. Annars finns både Talon, The Hunters, For the People och annat smått i samlingen!

:)
Välkommen till en rolig och givande hobby.
Du har valt att dyka in i den djupa delen av bassängen med spel som 18XX och FtP (finns enklare CDG att lära sig).

Andreas Lundin

Välkommen! Hemvist?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tilde72

Tack båda! Hemvist är Göteborg :)

Andreas Lundin

Gbg har ju en rätt livaktig cell

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

You rang?

Ja, här i Göteborg försöker vi hålla igång med lite av varje, alltid kul med färska rekryter! Håll koll på Events och är det något särskilt du vill dra igång så börja gärna en egen tråd!

Björn
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Scipio

Välkommen till forumet!
"Randomization is too important to be left to chance"

tilde72

Tackar!

Jag har en informant som sedan länge har infiltrerat forumet, och han har tacksamt hållit mig informerat :)

Jag har dessutom haft öga på Valle des Oliviers - träffarna och hoppas kunna klättra ner alla backarna från Masthugget vid tillfälle! Det vore riktigt kul att både se andra i aktion och kanske få in ett spel av Falling Sky, Liberty or Death eller annat trevligt!

aegneus

Eller FtP.  :) Har ännu inte spelar det ftf i Göteborg...

tilde72

Det vore kul att köra FtP!

Rickard

Hej.
Börjar med att säga- trevligt forum. Bra källa för information och tips på spel. "Spel säljes" som Elias 300 lista har även gjort att hyllan härhemma har börjat bli trång. Köpte tex alla hans Victory Points spel. En trevlig samling spel att välja ifrån och ta med på tex resor. Senast stod War in the Wind från Compass games på bordet. Även det från Elias.
Med ovan sagt. Jag heter Rickard och bor sedan 20år i Stockholm. Intresset för konfliktspel väcktes tidigt även om det då var si och så med själva spelandet. På golvet breddes kartor ut, antalet counters var stort, all text var på engelska och vi var 12,13 år...

Figurspel har länge varit ett stort intresse även om jag under de senaste 5,6 åren tagit mig allt närmare och närmare brädspelandet. Allt är så att säga färdigmålat och klart vilket underlättar i en tillvaro som tenderar att upptas av ungar och drivandet av egen firma.

Spelandet brukar dels vara solo men under de senaste 2,3 åren har även några goda grannar varit mina regelbundna spelkamrater. På bordet har allt från Cthulhu Wars, Twilight Struggle och Sekigahara stått uppställt. Det sistnämnda är klart beroende framkallande. Under hösten spelades även Flying Pigs 65' regelbundet. Fields of Despair står närmast på schemat.

Det är alltid trevligt att möta nya spelare så med det sagt, finns söder om söder om någon känner för att förgylla en vardagskväll eller till exempel en söndagseftermiddag med lite spel.
Roar mig även med att klippa ihop "no budget" kickstarter videos åt Mark Walker (Flying Pig games). Om någon undrar om 65´stod i hemma i bokhyllan innan det gavs ut dvs. Närmast på schemat på den fronten står deras skapelse Armageddon.

Mvh
Rickard

Delirium

Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Strv102r

Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Andreas Lundin

Välkommen till forumet och kom gärna på någon av våra träffar.

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Rickard

Tackar, med träffar så antar att jag du menar tex Friendly Fire. Jodå, har varit lockad vid fler tillfällen än en:)
//Rickard