Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Presentera dig!

Startat av tobias, 11 november 2004 kl. 02:43:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 37 Gäster tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Grävde i min mailbox, Dominic Smyth var det, vet inte om han fortfarande bor där ute men jag pm:ar dig hans mailadress.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Vassal Carl

Hello Svenskar.

Carl heter jag är 35 år och hoppas kunna hitta fler villiga vassal live spelare på det här forumet, har lite problem med bgg går bara hitta PBEM spelare.
Har på grund av sjukdom väldigt mycket fritid ett tag framöver så det vanliga vassal spelandet kanske två tre gånger i veckan är för lite. Har spelat med två svenskar tidigare men dessa hade väldigt mycket annat att göra så det rann ut i sanden efter ett tag, tror dessa är med här. Tror vi körde empire of the sun ett tag med båda. Bor i Täby har förstått att det finns folk som träffas fysiskt i lokaler och spelar, någon visade bilder på sjukhuset nåt tillhåll han snackade om 13mm något sånt vet inte vad det är, hittade inget på google. Hur som helst är vassal huvudspåret.

Spelar gärna ocs det mindre spelen, simonitch ww2 serie, blue water navy kommer jag köra snart över vassal kanske tonkin också blir nog next war korea när det dyker upp spelat lite poland och pakistan spelen tidigare. Det finns mer har en tysk kille som gillar fire in the lake men det är ju sjukt svårt att hitta 4 live spelare samtidigt kanske här kan man hitta?

Jaja vi får väl se vad som händer här.

Andreas Lundin

Välkommen! Hoppas du hittar vassal-spelare här! Jag är inte en av dem.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

E.Leles

Hallå,

Jag heter Kristian och gick med här för att hitta folk att spela lite krigsspel med. Bor i Stockholm nu när jag pluggar militärhistoria på försvarshögskolan, men kommer från Göteborg. Har för det mesta spelat H&C-spel som också är det jag tycker är mest intressant, men så klart är man öppen för figurspel också.

Andreas O

Hej!

Andreas heter jag och jag har precis tagit klivet över till den sexkantiga krigsspelsvärlden.  :D

Bor i norrort Stockholm och kör allra helst partier IRL. Har prövat VASSAL också vilket är ett bra alternativ, framförallt nu under pandemin. Ett utmärkt tillfälle också att testa på lite solospel.

Första riktiga hex-spelet var Empire of the Sun som jag köpte då jag uppskattat CDG mycket. Har nu kommit igång med No Retreat och planerar att börja fnula med Ted Raicers Dark-serie och Mark Simonitch-spelen. På mer taktisk nivå har jag doppat tårna i Combat Commander och Commands & Colors.

Har tidigare slängt ut inbjudningar via facebook men kommer börjar söka spelare härinne också. Ser fram emot att träffa nya spelvänner för lite tvekamper. :)

Vassal Carl

Halloj Andreas.

Jag bor också i norrort stockholm, är sjukskriven spelar vassal flera gånger i veckan fan jävligt nice de är. Empire of the sun har jag mellan 10 och 15 partier spelat sen har jag alla simonitch spelen de är kul är lite sugen på att köra nått av dem också.
Har väl testad combat commander men inte min grej tror jag har asl starter kit också men nej inte just nu. Har varit lite trögt att hitta folk att spela med här, träffade en kille en gång och sedan vassal med en annan fler får gärna träda fram även om jag har en hel del utlänningar över vassal så tycker jag det är konstigt att inte fler härifrån vill spela.

victorglimskog

Hej!

Victor heter jag och bor i Höllviken söder om Malmö. Jag har spelat brädspel sedan 2008 och varit intresserad av militärhistoria sedan jag var 8 år när jag målade mina första 1:72 figurer från Revell (Confederate infantry). Jag var helt tagen av alla uniformer och började ta reda på så mycket jag kunde i den åldern, vilket mestadels bestod av att fråga min pappa, tills jag fick tillgång till internet haha.

Brädspelsintresset har väl gått lite fram och tillbaka men har hållit sig starkt de senaste 5-6 åren och verkar fortsätta så. Det jag spelar oftast är lite matigare Eurogames, Cube Rails och även 18xx om jag får chansen. Splotter är min favorit-utgivare. Men så har vi då krigsspelen som är svårare att få till bords med den bekantskapskretsen jag har nu, så det blir mycket solospelande där. Nyligen har jag spelat D-Day at Omaha Beach och Agricola: Master of Britain och just nu håller jag på att lära mig Paths of Glory på egen hand, antingen för att spela det tvåhandad eller för att försöka få till ett parti på VASSAL kanske.

Jag har i alla fall tänkt försöka spela lite mer krigsspel med riktiga motståndare detta året och därför tänkte jag att det är ett bra första steg att skapa ett konto på det här forumet :)

Tack för insläppet på forumet och god fortsättning på året åt er alla!

Mvh
Victor

EvilSpook

Hej Victor!

Jag önskar dig också en god fortsättning!
Välkommen hit!

//EvilSpook

Delirium

Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Andreas Lundin

Välkommen fellow skåning!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Vassal Carl

jaha jag är villig att spela kanske inte paths of glory då jag bara har ett parti för flera år sedan men andra kortdrivna spel kanske men har typ 150 spel mycket mmp, gmt och compass och så ja har tid och så att hålla på med vassal.

Wes

sith

Hej!

Jag heter Sixten och är 34 år. Är i grunden mjukvaruingenjör men studerar för tillfället filosofi. Flyttade tillbaka till Stockholm från vildmarken för några månader sedan och letar efter folk att spela med.

"Vuxna" krigsspel "a la hexagoner och blippar" är rätt nytt för mig. När jag var yngre så spelade jag Risk samt Axis & Allies. Har spelat lite 4X (Twilight Imperium) och en del andra tyska brädspel och kortspel. Och förstås har jag spelat massa dataspel inklusive krigsspel.

Scipio

Välkommen till Forumet Sixten!   :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

andersb80

Hej!

Precis skaffat mig ett konto här så passar på att presentera mig  :)

42 årig man som är lite av en nybörjade på denna sorts spel. Har spelat en del lättare krigsspel som Memoir44 och figurspel som Flames of War men började så sent som igår med att spela första scenariot i Advanced Squad Leader Starter Kit 1 (vi hann 50 % så fortsättning ikväll). Jag gillar det skarpt och känner mig riktigt peppad på mer ASL och andra krigspel. Så jag tänkte hänga runt här på forumet för att snappa upp lite tips och så  :D