Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_tobias

Presentera dig!

Startat av tobias, 11 november 2004 kl. 02:43:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 8 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Maglica

Robert Maglica

Fredrik H

Välkommen Anders! ASL är inte riktigt en mjukstart i hobbyn, kul att du gillade det.

andersb80

Tack för fina välkomnanden!

Nej det tog en hel del youtube tutorials innan reglerna "föll på plats". Men nu efter ett scenario är gjort så sitter reglerna rätt bra tror jag. Resultatet för mina tyskar var dock horribelt :) Lärde mig av erfarenheten att open ground är ett no-no och close combat är riktigt dödligt om man har sämre odds än fienden...

Lobben

Tjenare på er!

Tom heter jag och är 31 år. Bor med son och sambo några mil utanför Göteborg. På dagarna sysslar jag med systemutveckling, men på kvällarna drar jag mig gärna ner i brädspelsbunkern med mina regelböcker och kartor  ;)

Började lira krigsspel för kanske 5-6 år sedan då jag och sambon började spela Twilight Struggle på kvällarna. Sen har det bara gått utför med tyngre och tyngre grejer. Älskar historia, och att läsa regelböcker, så denna hobbyn är som handen i handsken för mig.

Håller just nu på att försöka lära mig BCS (Brazen Chariots), och känns som att det ev. kan vara lite för pilligt för att få sambon med på tåget. Om någon är sugen på att spela IRL eller Vassal så hojjta till!

Några spel jag gillar: Simonitch WW2 spel (bara spelat Normandy, men har Ardennes också), Napoleons Triumph, Guns of Gettysburg, Unconditional Surrender, No Retreat och Combat Commander

Spel jag äger som jag endast doppat tårna i, och vill lira mer: OCS Tunisia 2, Eagles of France: Quatre Bras, Operation Dauntless, Men of Iron och At Any Cost: Metz 1870.

När jag inte spelar krigsspel spelar jag gärna: 18XX, Splotter, Eklunds Bios serie, High Frontier, Pax Pamir.

Hoppas jag kunnat ge en bild av vad för slags brädspelare jag är, och hoppas det finns någon där ute som har en liknande bild av vad ett bra tidsfördriv är!

Ha det gött!

Strv102r

Citat från: Lobben skrivet 10 juli 2022 kl. 22:35:36Tjenare på er!

Tom heter jag och är 31 år. Bor med son och sambo några mil utanför Göteborg. På dagarna sysslar jag med systemutveckling, men på kvällarna drar jag mig gärna ner i brädspelsbunkern med mina regelböcker och kartor  ;)

Började lira krigsspel för kanske 5-6 år sedan då jag och sambon började spela Twilight Struggle på kvällarna. Sen har det bara gått utför med tyngre och tyngre grejer. Älskar historia, och att läsa regelböcker, så denna hobbyn är som handen i handsken för mig.

Håller just nu på att försöka lära mig BCS (Brazen Chariots), och känns som att det ev. kan vara lite för pilligt för att få sambon med på tåget. Om någon är sugen på att spela IRL eller Vassal så hojjta till!

Några spel jag gillar: Simonitch WW2 spel (bara spelat Normandy, men har Ardennes också), Napoleons Triumph, Guns of Gettysburg, Unconditional Surrender, No Retreat och Combat Commander

Spel jag äger som jag endast doppat tårna i, och vill lira mer: OCS Tunisia 2, Eagles of France: Quatre Bras, Operation Dauntless, Men of Iron och At Any Cost: Metz 1870.

När jag inte spelar krigsspel spelar jag gärna: 18XX, Splotter, Eklunds Bios serie, High Frontier, Pax Pamir.

Hoppas jag kunnat ge en bild av vad för slags brädspelare jag är, och hoppas det finns någon där ute som har en liknande bild av vad ett bra tidsfördriv är!

Ha det gött!

Välkommen!
Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Maglica

Robert Maglica

Scipio

"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

aegneus

Göteborgsdatum att ha koll på - slutet på Januari /början februari brukar det bli ett Galore- ett litet konvent. Något att sikta på om man vill träffa lite blandat folk från forumet!

Lobben

Tack!

Kul, ska hålla ögonen öppna för nästa Galore.

chumchu

#325
Hej!

Jag har spelat med er på Lincon bl.a.. Skaffar ett konto nu för att jag dels letar efter andra krigsspelare i Malmö och dels för att jag funderar på att åka på Friendly Fire eller Blippspel Galore.

I krigsspelvärlden har jag främst spelat CDG och spel kring äldre historia. För närvarande letar jag folk att spela Paths of Glory med i Malmö. Jag spelar även gärna: Trumph and Tragedy, Friedrich, Here I Stand, Seven Ages, Adv. Civ. och testar gärna nya spel.

Vi ses!
/Jonas

Delirium

Välkommen, och välkommen på både galore och ff. Ett namn är alltid trevligt också.  :P

/Björn
1914

micke92an

Hej, heter Mikael och bor i Stockholm(Solna) är 31 år.

Spelat mestandels Eurospel, då det är de spel som oftast spelas.
Men jag har alltid varit intereserad av krigsspel så jag gillar historiska teman.

Har spelat "Twilight struggle" och "Fire in the lake".