Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_tobias

Presentera dig!

Startat av tobias, 11 november 2004 kl. 02:43:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 11 Gäster tittar på detta ämne.

engelsmanen

#135
Tack Thomas,
Då har jag mitt nästa fråga.
Kan någon skicka mig Stockholms mailing lista så att jag kan använda det.

Tack.
Paul.

BigPapaBear

#136
Citat från: "engelsmanen"Tack Thomas,
Då har jag mitt nästa fråga.
Kan någon skicka mig Stockholms mailing lista så att jag kan använda det.

Tack.
Paul.

Du behöver bli "inbjuden" eller "registrerad" eller vad det heter. Skicka ett PM till Anders Fager här på krigsspel.se så hjälper han dig.

Tips: Använd Gmail eller liknande för Stockholmslistan. En mailtjänst som sorterar mailen på ett vettigt sätt. Kan inte förklara det bättre...

Elias Nordling

#137
Jag tror att han menar att han redan är på listan, och undrar om någon kan skriva något där så att han ser om han får det.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Tommy Röhs

#138
Citat från: "engelsmanen"Hej,
Since 2004
An annual week long convention in Cornwall UK, where we play table top WWII 30-50 players in a connected campaign, with various command levels etc down to Division Commander.
We usually have about 20 Divisions per side represented.

Hi!
would that be Megagame run by Dominic Fielder?

Attended 2001 and 2002. Would like to go again, but come januari its either
a) out of vacation days error! or b) out of money error!


regards
Tommy Röhs

engelsmanen

#139
Hi Tommy, (Hoppas att du andra kan ursäkta att jag skriver på engelska)
thats the one,
I think I heard you were at the first D Day one. Maybe Kursk as well ?
I have attended

Med 41 (2009) (As 4th Mountain, Ariete, OKH and others)
Kharkov 42 (2008) (As 101st Jäger Div and CinC 17th Armee)
D Day (2007) (As 82nd Airborne, US 4th inf)
Kharkov 43 (2006) (As SS Div Wiking)
Bulge (2005) (as 15th Pz Gren Div)

The venue changed twice since you were there I think.
2005-2007 was a hotel in Newquay.
2008-2009 A Hotel in Falmouth (the best place yet by far)(decent food, warm rooms, hot showers)

The overall campaign has gone through a few changes also, 2006 was hex map based, and then table top battles.
2007 was pre set scenarios.
2008 back to hex maps.
2009 bac to a point to point system (felt a bit like the old Panzer General PC game scenario system)

My favourite is the hex based, but it seems most prefer the pre set stuff.
One issue with the hex based is it is possible for disaster to befall one side .  As happened in 2008 when the Russians got 1/3 of their forces pocketed and eliminated half ay through the week.

There is a blogg that covers a little of what goes on there, which is expected to get more active in a month or so when Dom has finished his exams. And of course the Domgaming yahoo group.

I usually go there with a group (1-3 others) from Göteborg.

Cheers Paul.

p.s. Anyone else is interested I can help you dig up more info etc.

Nick

#140
Lite kort om mig (edit: det är bara att inse att jag är långrandig!).

En man i mina bästa år (så säger man ju alltid och ju äldre jag blir desto mer intalar jag mig att det är sant) med alldeles för
för lite tid för att spela. Det blir några timmar i vecka framför datorn om jag har tur (det enda jag orkar lira är moddat PGII, det finns en fantastisk community här http://panzercentral.com/forum/ )

En gång i kvartalet är vi ett gäng som träffas utan en massa bihang och spelar röker och dricker alkohol. Just nu är det ett modifierat Spearhead som gäller och en kampanj som följer LSSAH genom 2 VK.

För första gången sedan tidigt nittiotal så har jag köpt ett spel: Battle for Normandy. Det är ju en inte helt subtil ledtråd till vilken typ av spel
jag gillar. Kan någon säga "Monster"?

I en grå forntid när jag var ung och rask var jag med och startade upp Ylva i Göteborg och spenderade groteskt mycket tid på att måla figgisar, bygga terräng (även om jag i alla fall inte bodde i lokalen i tre månader när Kelly's byggdes som vissa andra) och utforska diverse hyfsat stora spel.
 
Korsun Pocket (trasiga scenarion och djupt deprimerande att tvingas steplossa var och varannan enhet redan i setup); Highway to the Reich (oerhört fräckt när det är uppställt och oerhört ospelbart); Wacht am Rhein (fantastiskt roligt och helt sjukt med Night Bonus Move), Descent on Crete (snacka om att förlora blippar i massiva kvantiteter).

Den stora favoriten har länge varit Longest Day men efter ett antal ampanjer (mina herrar, jag talar inte om att sluta i slutet på juni, jag pratar om att lira till det bittra slutet, en omgång slutade när den västra tysken hade slut på enheter...). Tyvärr har vi kommit till insikt om att systemet är trasigt och det är tveksamt om vi kommer ge oss på det igen. Och så dyker Battle for Normandy. Jag säger bara Wohooo!

Jösses vad långrandigt det blev... En sista kommentar bara, jag har varit på ett av eventen Paul berättar om ovan men har inte hängt på med just honom. Fast det har ju blivit en del annat med
honom (Paul: "Let's go! Let's go! Let's go!")
Nicklas

engelsmanen

#141
... Att Nick kallas för 'Nasty Nick' i vissa kvarter i England.....
men bara för att dem tycker så mycket om honom ;-)

Nick

#142
Horrible Nick var det om jag kommer ihåg det hela rätt.  :up:

engelsmanen

#143
men då har det blivit ändrat i deras kollektiv minne. Och det finns ingen såp opera charaktär som heter Horrible Nick......

hjk

#144
Hej, jag tänkte jag borde börja med att presentera mig innan jag börjar ställa dumma frågor. :)

Jag är rätt så ny i hobbyn trots att jag hunnit bli över 30 redan. På 80-talet köpte jag iofs Yom Kippur, men det dröjde nästan 15 år innan jag spelade mer än en runda av det så det kanske inte räknas som första spel. I så fall började jag för några år sedan lite försiktigt med Axis & Allies Miniatures och följde upp med Tide of Iron. Det egentliga steget över till papp från figurer skedde för bara nån månad sedan då jag införskaffade Field Commander: Rommel.  Tidigare har jag mest spelat rollspel och AT.

Sen bör jag kanske nämna att jag bor i Umeå och är en evig student här, nu med målsättning att bli bibliotekarie. Så är det nån i Umeå som är sugen på att bli krossad och förnedrad i något krigsspel av en nybörjare så är det bara att höra av sig. :P

Elias Nordling

#145
Välkommen!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

ulve

#146
Finns flera som spelar krigsspel på world of boardgames i Umeå. Bara att titta in någon söndag så går det nog att lösa. Även om det är lite mindre action nu på sommaren.

hjk

#147
Så det går att spela där även efter flytten? I så fall får jag ta och kolla upp det nästa söndag.

Det var jäkligt nice att bo på samma gata som spelbutiken faktiskt. Det är ju fortfarande bara promenadavstånd, men samma gata var nästan för bra. :)

ulve

#148
Ja de håller på att fixa. Det blir betydligt mer spelutrymme. Jag bodde också på samma gata men har just flyttat. Från stan till och med annars hade jag bott nära :)

Tommy Röhs

#149
>Det var jäkligt nice att bo på samma gata som spelbutiken faktiskt.

Det kan bli dyrt att bo så nära en spelbutik  

:lol: