Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Nya Space Hulk

Startat av Scipio, 17 augusti 2009 kl. 16:13:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Elias Nordling

CiteraDet är väl en risk man måste utsätta sig för helt enkelt.

Inte om man vill ha en matematisk chans att vinna.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Har bestämt mig för att inte spela igen förrän jag fått spela med Anders eller nån annan veteran som Space Marine så jag får se vad jag gör för fel.

A F

Citat från: "Elias Nordling"Har bestämt mig för att inte spela igen förrän jag fått spela med Anders eller nån annan veteran som Space Marine så jag får se vad jag gör för fel.

Tror inte att du gör något direkt fel i det lilla, tricken ligger mer i hela gruppens samverkan. Hur man skapar långa, klara skottfält och begränsar stealers rörlighet och möjlighet att komma åt en med korta rusher.

Delirium

Citat från: "Elias Nordling"Gjorde litet Space Hulk-matte i huvudet i morse när jag inte kunde somna:

Det är inte alla websiter som kan leverera den här meningen så 100% av besökarna förstår allvaret i den.
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

I In The Trenches som jag spelade förra veckan slutar omgången när bägge sidor slår samma resultat på två tärningar. Jag började fundera över sannolikheten för det och insåg att det var svårare än väntat att räkna ut i huvudet :-)

f98alda

Citat från: "Elias Nordling"I In The Trenches som jag spelade förra veckan slutar omgången när bägge sidor slår samma resultat på två tärningar. Jag började fundera över sannolikheten för det och insåg att det var svårare än väntat att räkna ut i huvudet :-)

Samma summa eller samma siffror på tärningarna?

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Elias Nordling

Samma summa.

f98alda

Då är det 73/648. Engineer to the rescue!

Lite jobbigt att räkna ut i huvudet, det kan jag hålla med om, men Wolfram alpha är bra ibland. :)

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Elias Nordling

Räknade ut det i Excel. Formeln hade jag ju inga problem att komma på.

f98alda

Nej, det är ju inte direkt komplicerad matte...

/Alexander
- David Gemmel, Legend

Elias Nordling

Men man väntar sig att det ska bli något som är jämnt delbart med sex. eller åtminstone med 36.

f98alda

Jovisst, men det är det nog, om man inte förkortar så mycket. 4 tärningar ger ju något mer än 648 kombinationer...

/Alexander
- David Gemmel, Legend

Elias Nordling

Frågar ni mig tycker jag att det är snyggare än nyutgåvan av Space Hulk :-)

Delirium

Vad gör egentligen den tillfångatagne marinsoldaten?
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Han är ett mumifierat lik, tror jag, som vaktar något slags magisk kalk. Jag har inte kommit så långt i scenarioboken.