Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Decision Games' pledge system

Startat av Jezjov, 31 augusti 2009 kl. 17:04:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Jezjov

Fick återigen ett mail från Cummins som jag inte orkar åtgärda. DG's preordersystem är verkligen tungrott för kunden. För varje förändring av exempelvis mitt kontokortsnummer måste jag sända in en blankett via fax eller email. Blanketten är givetvis en pdf som åtminstonne inte jag lyckas ändra i. Återstår alltså att skriva ut eländet och hitta en faxmaskin.

Nej, resultatet blir sannolikt att jag hoppar över hälften av beställningarna och köper resten från ebay/återförsäljare. :(

Är det någon på forumet som lyckats lösa det hela på något enklare vis?

Scipio

Jag "pledgade" några spel från DG under en tid och hade säkerligen hälften av deras titlar "pledgade" när jag lessnade på alltihopa.
I samband med att jag fått ytterligare en gul lapp i posten som skulle fyllas i och faxas in så mailade jag Cummins och meddelade att om dom inte hade planer på att bättra på sitt pledge-system så att det blev modernt i stil med andra företags P500-system så kunde han vara vänlig att stryka de beställningar som jag gjort. Jag fick inget svar men mina "pledgar" verkar vara strukna ivarjefall.

För min del så är deras system med "pledgar" lika modernt som att rista in kontokortsnummret och beställningen på stentavlor och sända iväg dom med häst och vagn.

Det ihop med de enorma kvalitétsproblem som DG har i sina produkter gör att jag numera väntar tills spelen släppts och ytterligare 6 månader innan jag eventuellt köper något av vad dom släppt (har hänt en gång...).
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

CiteraFör min del så är deras system med "pledgar" lika modernt som att rista in kontokortsnummret och beställningen på stentavlor och sända iväg dom med häst och vagn.

Onekligen, fast jag brukar e-posta den information de behöver, och det går bra det med.

CiteraDet ihop med de enorma kvalitétsproblem som DG har i sina produkter gör att jag numera väntar tills spelen släppts och ytterligare 6 månader innan jag eventuellt köper något av vad dom släppt (har hänt en gång...).

Mitt knep är att lusläsa vilka som jobbat med spelet. Joe Youst: håll dig borta. John Butterfield: Autobeställ. Stort monster av oprövad talang: Tja, skyll dig själv!

Det ska sägas om Decisions system att det har en subtil men viktig skillnad mot de andra företagens: Det är ett relativsystem, snarare än ett absolut system. Det vill säga, man är inte intresserad av att få in ett visst antal pledges innan man publicerar, utan publicerar härnäst de spel som fått flest pledges.

Ingen ursäkt till pappersarbetet, men en förklaring till varför man inte kopierar GMTs system rakt av.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"