Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Operations Special Issue #2

Startat av Klas Malmström, 21 augusti 2009 kl. 07:45:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Klas Malmström

Jag fick hem mitt exemplar av Operations Special Issue #2 från MMP igår.
Om någon är intresserad av att titta på den så kommer jag att ta med den till Friendly Fire.
Klas Malmström
Linköping

jonjac

Vad tycker du om tidningen och/eller medföljande spelet?
Jag har beställt tidningen från UGG via Fager om det finns i lager.

Klas Malmström

Citat från: "jonjac"Vad tycker du om tidningen och/eller medföljande spelet?
Jag har beställt tidningen från UGG via Fager om det finns i lager.
Jag bara bläddrat igenom tidningen lite snabbt och tagit en snabb-titt på spelen som följer med, så jag har nog ingen riktig åsikt ännu.
Det ena spelet är ju en expansion till "nya" PanzerBlitz - men en ny karta och några nya brickor.

Det andra är en WWII Öken-spel (kommer inte ihåg vilket år det utspelar sig men jag vill minnas att jag såg Tobruk på kartan).

Sedan kommer det med brickor till en 1940-variant at MG:MG.

Jag är mest glad att tullen denna gång inte la fingrarna i blöt som dom gjorde i somras.  :D
Klas Malmström
Linköping

Andreas Lundin

att tullen inte lade sig i blöt kan bero på att totalbeloppet inte var tillräckligt högt.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Klas Malmström

Citat från: "Andreas Lundin"att tullen inte lade sig i blöt kan bero på att totalbeloppet inte var tillräckligt högt.
Nja, jag undersökte faktiskt vad som gäller (ringde till Tullverket) i somras när det andra paketet (som kostade ungefär lika mycket som det här) fastnade.

Om värdet är tillräckligt lågt så slipper man tullavgiften. Momsen däremot åker man på från första kronan, i teorin, eftersom alla paket inte fastnar.

Så för det paket som dom tog i somras åkte jag endast på momsen + posten avgift (50 kr + 13 i moms) - ingen tullavgift.
Klas Malmström
Linköping

Snowfox

Det är vare sig tull eller moms på tidskrifter givet att avsändaren anger at det är printed matter på brevet/påsen.

Lagstiftaren var klok som exkluderade tidskrifter då det hade blivit en absurd mängd tullklareringar i och med att varje prenumerationsex i så fall skulle behöva tulldeklararas av avsändaren.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Klas Malmström

Citat från: "Snowfox"Det är vare sig tull eller moms på tidskrifter givet att avsändaren anger at det är printed matter på brevet/påsen.
Kan vara så att det står "Board Game" eller dylikt på paketet - fastnade gjorde det i alla fall.
Klas Malmström
Linköping

Snowfox

Citat från: "Klas Malmström"
Citat från: "Snowfox"Det är vare sig tull eller moms på tidskrifter givet att avsändaren anger at det är printed matter på brevet/påsen.
Kan vara så att det står "Board Game" eller dylikt på paketet - fastnade gjorde det i alla fall.

Det är samma sak med ATO, de skriver också Boardgame på tulldeklarationen vilket är ett otyg. Tack och lov är tidningarna inte så dyra att de fastnar i tullens fångstnät.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Klas Malmström

Citat från: "Snowfox"Tack och lov är tidningarna inte så dyra att de fastnar i tullens fångstnät.
Nu när jag läser igenom tråden igen, så inser jag att jag skrev fel. Operations SE #2 fastnade inte.
Klas Malmström
Linköping