Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

FIENDLIER FIRE

Startat av A F, 30 augusti 2009 kl. 16:07:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

#60
Jag går tillbaka till mitt ursprungsuttalande, denna gång med kursivering:

CiteraDärav alla stofiler som tycker att Redmond Simonsens grafik var höjdpunkten av skönhet och användbarhet.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

#61
Citat från: "Mode"Tja, om nu funktionalitet skulle stå i något slags motsatsförhållande till konstnärlighet så väljer även jag tveklöst funktionalitet. Många nyare spel tenderar att ha större gemenskap med ett flygfoto än med en karta. Snyggt att titta på tills man sätter sig vid bordet, då kollapsar det.

Vill man ha en mer "realistisk" eller konstnärlig syn finns ju alltid "table top" som spelform. Brädspel är en abstraktion av detta. Att försöka blanda koncepten tenderar att generera en skvader.

Jag tycker precis som Mode. Fast tvärtom. Typ. :D

Snowfox

#62
Citat från: "Elias Nordling"
CiteraOch på vilket sätt är det en förkastlig nackdel?

Inget alls, men det är inte precis någon verkshöjd på konstverken.

Ibland är faktiskt minimalism att föredra framför de färgorgier som vissa brickor ser ut att komma ifrån, har du många spelpjäser och karta med modernt plotter blir brädet rörigt och det kan då vara svårt att urskilja huvuddragen i situationen.  

Färgglada kartor kräva "enkla" pjäser.  8)
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

A F

#63
Citat från: "Snowfox"Färgglada kartor kräva "enkla" pjäser.  8)
Skiten ska höra ihop. Panzerblitz har i all sin gräslighet en enhetlig design. Så har Europa-Serien. Det synns att grejorna kommer från samma spel och någon har nog lagt en bricka på kartan och tänkt fem sekunder.

Snowfox

#64
Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Snowfox"Färgglada kartor kräva "enkla" pjäser.  8)
Skiten ska höra ihop. Panzerblitz har i all sin gräslighet en enhetlig design. Så har Europa-Serien. Det synns att grejorna kommer från samma spel och någon har nog lagt en bricka på kartan och tänkt fem sekunder.

Kommentaren syftade egentligen bara till att ta ned diskussionen till stofil-nivån men du tar upp bra exempel.  :up:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Andreas Lundin

#65
När är nästa vodka'n-wargames-bonanza då? Måste planera semester och behöver ha koll på viktiga datum.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Andreas Lundin

#66
Jag syftar alltså på när nästa FF går av stapeln.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Delirium

#67
Är inte ni väldigt tidigt ute med semestrarna?
1914

Scipio

#68
Något sommarkollo för krigsspelare vore najs. Jag håller med om att september till november brukar vara rätt så spelhektiskt ändå som det är.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Tommy Röhs

#69
Citat från: "Scipio"Något sommarkollo för krigsspelare vore najs. Jag håller med om att september till november brukar vara rätt så spelhektiskt ändå som det är.


Att starta på fredag em och köra till nästkommande söndag.
Ger två fre-sön tillfällen för spelande.
Plus att alla "hardcore gamers" kan spela i över en vecka!




Så när och var blir det av?

                8)