Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_silversixx

Krigsspel Galore III

Startat av silversixx, 2 september 2009 kl. 22:04:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Floxon T

#180
Om detta arrangeras någon annan helg än sportlovsveckan så får du i alla fall en till deltagare ;)

Delirium

#181
Nåja, vi som var där hade så klart roligt, men det är ju lite knepigt att sitta fem man på fredagskvällen när det varit så många anmälda och så mycket snack om eventet...

Har inte räknat, men det kan vara så många som 15 anmälda som föll bort i år, känns ju lite konstigt.
1914

tinG

#182
Jag kom oanmäld på söndagen. Lovar mer av mig nästa gång!

@Elias: Hoppas att du kommit fram till den där avkroken bortom snövallarna där du bor.... Tack för Omaha-introt!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Erik M

#183
Det var en bunt som lyckades komma i alla fall. Själv hade jag som husägare inte så stora möjligheter hur man än ser på saken. Dessvärre.

Jag hoppas ni som var där hade kul för alla och tack för att arrangemanget anordnas.
Nej, jag spelar inte hitler-bingo, dock före och efter. Och bredvid, utanför och under.

silversixx

#184
Fuck it, vi hade i alla fall väldigt trevlig! :)

Och det här datumet var ett test. Det blir nog samma datum som förra året eller en helg framåt. Det beror på lokalen (tydligen så är det Japanska skolan på helgerna i hela skolan).
Nästa år blir det minst 2 historiska figurspel och förhoppningsvis lite ASL med för att dra lite deltagare till lokalerna :)

Elias Nordling

#185
Du glömde Sjörövarön på listan över spelade spel!

Hemma efter episk tågresa från Göteborg som involverade snöstorm, fastfrusna växlar, timslånga uppehåll i Laxå och Hallsberg, utlösta nödbromsar, hydraulslangar som lossnat, strömlösa stationer, och som bonus feature, brinnande spårvagnar som lagt sig att dö på järnvägsspåret.

Men det var det värt! Tack för en trevlig helg!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Holmgren

#186
Citat från: "Elias Nordling"Hemma efter episk tågresa från Göteborg som involverade snöstorm, fastfrusna växlar, timslånga uppehåll i Laxå och Hallsberg, utlösta nödbromsar, hydraulslangar som lossnat, strömlösa stationer, och som bonus feature, brinnande spårvagnar som lagt sig att dö på järnvägsspåret.
Den resan vill jag läsa en fullständig AAR på! Gärna med bilder.  :D
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

jonjac

#187
Citat från: "Elias Nordling"Hemma efter episk tågresa från Göteborg som involverade snöstorm, fastfrusna växlar, timslånga uppehåll i Laxå och Hallsberg, utlösta nödbromsar, hydraulslangar som lossnat, strömlösa stationer, och som bonus feature, brinnande spårvagnar som lagt sig att dö på järnvägsspåret.

Är det säkert att du åkte från Göteborg och inte från slaget om Stalingrad? :)

Elias Nordling

#188
Tyvärr har jag ingen bild på den brinnande spårvagnen som stängde ner Göteborgs station i en halvtimme då jag satt i tåget.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Snowfox

#189
Citat från: "jonjac"
Citat från: "Elias Nordling"Hemma efter episk tågresa från Göteborg som involverade snöstorm, fastfrusna växlar, timslånga uppehåll i Laxå och Hallsberg, utlösta nödbromsar, hydraulslangar som lossnat, strömlösa stationer, och som bonus feature, brinnande spårvagnar som lagt sig att dö på järnvägsspåret.

Är det säkert att du åkte från Göteborg och inte från slaget om Stalingrad? :)

Det där är nog ännu ett skäl till bortfallet i rullorna, det är nog få som fann det attraktivt att ge sig ut och åka i ett snöoväder som verkar sänka Sveriges infrastruktur för spår- och vägburen trafik totalt?
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Delirium

#190
Inte orimligt, men bara en angav det som skäl, och det var under själva helgen. Alla avhopp innan helgen skylldes på andra faktorer.
1914

Mats Eden

#191
Jag vill tacka för ett bra arrangemang  :up:

Även om Svullo (aka Ulf) verkade ha ett sikte ständigt på mig och Yoda (aka Björn) grumlade vårt sikte så stämning hög.

Tack Elias för en mycket spännande helg, må våra svärd åter korsas  :)

/Mats

Elias Nordling

#192
Tack själv, det var verkligen trevligt att spela med dig! Tänkte författa litet rapport av spelade spel inom kort.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"