Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspel Galore III

Startat av silversixx, 2 september 2009 kl. 22:04:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

silversixx

Citat från: "Elias Nordling"Jag planerade att dyka upp.
Då är du välkommen :)

Skulle alla som kommer att dyka bara hojta till om det så att man kan göra en officiell deltagarlista?

jonjac

Är jag Jonas 2 på listan ovan? Om inte så kan du lägga till mig!

silversixx

Den officiella Deltagarlistan:
Jag
Jonas 1 (Multing)
Jonas 2 (BJS)
Jonas 3 (Jonjac)
Ulf B
Björn E
Elias
Björn Big Papa
Andreas L
Jacob W
Norwegian Celeb Jan-K
Mats

JanK

JanK er selvsagt med på Galore.

BigPapaBear

Citat från: "silversixx"Plus Björn som fick till ett datum han kunde :up:

Jajamensan! Det är VIP-behandling det.  :D  :up:
En mycket bitter liten man.

tinG

Citat från: "JanK"JanK er selvsagt med på Galore.

Hrmm.... vad står på programmet då tro? Wach...  :D
Se till att få hem Hürtgen så är saken fixad!

Annars är det risk att det blir något av dessa:
1914: Twilight in the East
Overlord/TKG
OCS - Baltic Gap

Eller så kommer Björn E tvinga oss att spela OCS - Burma!

/j
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Jag hade varit JÄÄÄÄKLIGT glad att få spela 1914:TitE.  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Hehe, jo Burma ligger framme här på skrivbordet.

Twilight in the East hade inte gjort ont att testa!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

silversixx

Uppdaterat deltagarlistan.

Det har kommit lite frågor om sovplatser. Innan så har ju de flesta deltagare huserat hos någon de känner eller hos nån som ställt upp. Detta går säkert att fixa även i år. Så de som verkligen är i behov av att kunna sova nånstans mer bekvämt än på golvet i lokalen.

jonjac

Citat från: "silversixx"Uppdaterat deltagarlistan.
Hmm... jag finns med två gånger...

Citat från: "silversixx"Det har kommit lite frågor om sovplatser. Innan så har ju de flesta deltagare huserat hos någon de känner eller hos nån som ställt upp. Detta går säkert att fixa även i år. Så de som verkligen är i behov av att kunna sova nånstans mer bekvämt än på golvet i lokalen.
Vad är det för lokal? Låses den på kvällstid?

silversixx

Fixat med dubbelbokningen, jag ville nog att det skulle se ut att bli jättemånga.

Angående lokalen så är det en skola som numera går i Vuxenskolans regi. Våran största konkurrent under denna helg är den japanska skolan (de lär sig symboler och ritar manga.). Lokalen autolåses klockan 20.00 varje kväll (tror jag). Det finns nycklar att tillgå samt en kod.

BigPapaBear

Hur mycket folk är du bekväm med / behöver du för att gå runt, Fanni? Hur stor är visionen? :)
Tänkte om man ska tipsa sina spelpolare som inte hänger på forumet. (Det är inga mängder med folk, men någon kanske är sugen).

Gör som alla andra: Skapa ett Facebook-event.  :D
En mycket bitter liten man.

SebastianKalucza

Jag kommer också.

silversixx

Citat från: "BigPapaBear"Hur mycket folk är du bekväm med / behöver du för att gå runt, Fanni? Hur stor är visionen? :)
Tänkte om man ska tipsa sina spelpolare som inte hänger på forumet. (Det är inga mängder med folk, men någon kanske är sugen).

Gör som alla andra: Skapa ett Facebook-event.  :D
Jag behöver 10 personer. Vi får lokalen snorbilligt. Sen brukar resten av pengarna gå till fika, kaffe, bensin och andra grejer.

Det värsta är, och jag är ändå en såndär social media-gubbe, att facebook-events faktiskt är helt värdelösa grunder att bjuda in folk på. Bättre såhär där det krävs en aktiv svarsförmåga som överstiger att kryssa i en ja eller nej-ruta. Lite som att läsa glosor :)

Vvornth

Faran med att skapa events på facebook är att en massa folk avskräcks av mängden folk som tackat nej och skrivit något i stil med "Sorry, jag ska hålla min flickväns handväska medans hon shoppar på Vero Moda rean då".
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance