Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspel Galore III

Startat av silversixx, 2 september 2009 kl. 22:04:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

silversixx

Citat från: "BigPapaBear"Avföring på planetförsvaret!!!  :cry:

Min verklighet har fisit ihop sig totalt så jag kommer inte att kunna närvara. Jag postar ned ditt spel, Fanni. Tror att jag har kvar adressen, ska kolla.

Dötrist.  :(
Varför finns det ingen arg stalin-skickar-dig-till-gulag-i-sibiren-smiley på det här forumet?
Så nu kan inte herrn som jag bokade ett smidigt datum åt komma. Det smidiga datumet satte käppar i hjulet för minst 5 deltagare... Så minus 600:- minst hmmm
Jag hoppas inte du får för dig att debitera mig för frakten...

Crant

Vilka tider är det som gäller?

silversixx

18ish från fredag.
Även om man såklart kan komma tidigare :)

Delirium

Öh, nej, 16. 30 har du sagt innan.

Rätt surt med alla avhopp måste jag säga...ännu surare, om jag nu står värd för de enda gäster som kommer in utifrån om du nu drar av tid från arrangemanget. Känns inte supermotiverad för tillfället.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

silversixx

Citat från: "Delirium"Öh, nej, 16. 30 har du sagt innan.

Rätt surt med alla avhopp måste jag säga...ännu surare, om jag nu står värd för de enda gäster som kommer in utifrån om du nu drar av tid från arrangemanget. Känns inte supermotiverad för tillfället.
1630 för att flytta bord och snurra stolar. 1800 för att börja spela :)

Delirium

Ah, då så. Vi ses där så får vi göra det bästa av det hela. Glöm inte köpa kaffe!
Imperial Elegy
Space Empires

silversixx

Jag har fått 1500 nu av nyckelgivaren. Jag slår dig en signal senare i eftermiddag. Nu blir det babysim och rytmik för hela slanten...

Delirium

Jag kommer inte från jobbet före 16 men jag kommer så fort jag kan.
Imperial Elegy
Space Empires

Erik M

Det blev dessvärre fruktat mycket månad kvar i slutet av pengarna. Så jag måste sälla mig till den växande skaran av ej-kommare. Synd.
Nej, jag spelar inte hitler-bingo, dock före och efter. Och bredvid, utanför och under.

Crant

Det blev inget för mig idag men skall försöka ta mig dit imorgon.

Crant

Läser GP.se på morgonen och första artikeln säger att Västtrafik dragit in resegarantin. Det hade varit kul att komma och spela men när det är osäkert om jag kommer att kunna ta mig hem på kvällen så väljer jag att stanna hemma.

silversixx

Man kan alltid gå. Det tar bara tid om man har långt att gå.

silversixx

Tack alla som kom!
Till slut gick vi plus minus noll ;)

De spel som hann avhandlas:
Overlord TKG (Till turn 5)
Great War in Europe (Till turn 3)
Twilight in the East (Turn 6?)
Hellenes
1805
DG's solospel under d-dagen...
Richard III
Band of Heroes

11 deltagare kändes lite. Men vi hade väldigt trevligt, fick uppleva en snöstorm inomhus och taxiresa hem på natten :)

Nästa år funderas det på att kanske ha en betald föranmälan så man slipper ett bortfall på 72%...

jonjac

Citat från: "silversixx"11 deltagare kändes lite. Men vi hade väldigt trevligt, fick uppleva en snöstorm inomhus och taxiresa hem på natten :)

Kommer det upp några bilder?

Citat från: "silversixx"Nästa år funderas det på att kanske ha en betald föranmälan så man slipper ett bortfall på 72%...

Helt ok.

Andreas Lundin

Du glömde ett parti Twilight Struggle.

Annars vill jag tacka för ett fint arrangemang och jag återkommer mer än gärna.

Bindande anmälan vore inte dumt - sjukt stort bortfall denna gång. :down:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East