Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Legioner

Startat av magnus lindström, 4 september 2009 kl. 08:28:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

magnus lindström

Är man helt skadad? Jag är så FÖRBANNAT less på att se dessa Asterix och Obelix-legioner ta sig an Hannibal och Gallerna. Jag tappar intresset direkt och ser spelet som oseriöst. Ceasars galliska krig är bara ett i högen. Det är för mig samma sak som att anfalla Frankrike med Tunnan 1940. Eller för den delen att möta horder av Corsairs när man anfaller Pearl Harbor 1941.

Såå Tröttsamt!!

Delirium

Va?
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Det här är en "fel uniform"-tråd va?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

Även krigsspelare kan trippa loss på hallucinogena grejer...
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Jag fattar typ ingenting.  :insecure:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Jag gissar att det har nåt att göra med brickor med romare med fyrkantiga sköldar, och att de inte hade det vid den tid spelet utspelar sig. Eller nåt. Gissar att spelet i fråga är Worthingtons nya spel om galliska krigen, som jag gärna skulle vilja höra mer om.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

magnus lindström

Elias har rätt. Jag tycker det helt enkelt ser oseriöst ut att ha utstyrsel på romarna som ligger några 100 år fel i tiden.

Varför?

För att alla vet att romare ser ut så i filmer och då säljer det bättre?

Jag ser krigsspelare som en rätt bildad samling och spelen brukar sällan tilltala oinvigda. Det borde snarare ha motsatt effekt det har det då på mig.

Conquest of Gaul är ett olyckligt exempel där framsidan ser oseriösare ut än brickorna i spelet.

Det är som att sätta in Napoleons Garde i 30-åriga kriget. "Alla vet att fransmän ser ut så, dessutom har de ju musköter".

Förstår att man kan vänta sig det av spel i stil med

http://www.whitedoggames.com/HAR.html

Men inte för fasiken ett blockspel. Om de inte får en sån detalj i närheten av rätt hur står det då till med researchen i huvudtaget? man blir ju skeptisk.

magnus lindström

Jag tycker det tom är lite synd att utstyrseln i Here I Stand blev fel. Kan väl bero på att GMT vill spara pengar elelr att de helt enkelt är lata.

silversixx

Äsch, estitik går före korrekthet.

BigPapaBear

Citat från: "silversixx"Äsch, estitik går före korrekthet.

Du menar erotik går före korrekthet.

silversixx

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "silversixx"Äsch, estitik går före korrekthet.

Du menar erotik går före korrekthet.

:|

Delirium

Jaså, det var en "gissa ämnet"-tråd. Inte konstigt man inte fattade.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

magnus lindström

Estetik och erotik har mycket att göra med varandra. Jag är glad att se att man flyger Hurricane och P-40 i PQ-17 som är mitt senaste inköp i alla fall. Skulle vara trist om man bara flög Meteor.

magnus lindström

Liksom Elias så är/var jag jag intresserad av Wothingtons spel. Men nja ser helt enkelt oseriöst ut.

BigPapaBear

Citat från: "silversixx":|

Yeah, baby...  8)