Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 44 Gäster tittar på detta ämne.

aegneus

Har du köpt spelet på något annat sätt än p500 skall du maila GMT. De har tydligen en lista på folk som köpt på andra sätt (typ på konvent) som behöver errata kit.

Elias Nordling

Inte ett köp, men A Throne Vacant som julklapp.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

andqui

Cruel Necessity rätt i brevlådan från staterna utan moms. Om det bara är hälften så bra som det är snyggt så blir jag nöjd. :)
Anders

Strv102r

Sign of the Pagan, Victory Point Games. Ingen tull.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Delirium

Offensive à outrance, GMT.

Ett litet räkneexempel för att illustrera diskussionen om hazardspelet med att beställa från USA eller från EU. Spelet kostade mig 615 kr och 66 öre att beställa på P500 direkt från GMT, inklusive frakt, vilket känns som ett bra pris på ett spel i den storleksordningen och klart billigare än jag betalat inom EU med frakt. Problemet var att tullarna slängde på en straffavgift på 302 kronor vilket plötsligt gör det till ett ganska dyrt spel. Men det var nära!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Strv102r

Citat från: "Delirium"Offensive à outrance, GMT.

Ett litet räkneexempel för att illustrera diskussionen om hazardspelet med att beställa från USA eller från EU. Spelet kostade mig 615 kr och 66 öre att beställa på P500 direkt från GMT, inklusive frakt, vilket känns som ett bra pris på ett spel i den storleksordningen och klart billigare än jag betalat inom EU med frakt. Problemet var att tullarna slängde på en straffavgift på 302 kronor vilket plötsligt gör det till ett ganska dyrt spel. Men det var nära!

Exakt samma sak. På kronan.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

Och War of the Suns från en synnerligen trevlig person på forumet.  :up:

Fredrik H

Jag har i princip gett upp tullkriget. Jag beställer/handlar via alphaspel (eller worldofboardgames). Marginellt billigare än spel med tull, men jag tycker mig göra en insats för de butiker som faktiskt vågar ha ett fysiskt lager. Man slipper också frustrationen över tullverkets punktinsatser - sen ska man ju inte underskatta möjligheten att åka hem ifrån en butik med bilen full av impulsköp.

andqui

På temat tull: Offensive à Outrance ihop med errata-kitet till Supreme Commander plus sedvanlig tull. Noterar att jag får betala tull för errata-kitet som jag alltså inte betalat för. Nu är jag ingen jurist men kanske kan det finnas grund för en överklagan av detta beslut.  :x

Utöver detta så trillade Fallschirmsjager in parad med en helt oväntad gratisbonus i form av ett opunchat The Mighty Endeavor. Antingen är det sistnämnda ett väldigt dåligt spel eller så gjorde någon ett misstag eller så kanske det är karma-kompensation för den orättvist påförda tullavgiften ovan...
Anders

Delirium

Citat från: "Strv102r"Och War of the Suns från en synnerligen trevlig person på forumet.  :up:

:up:
Imperial Elegy
Space Empires

Delirium

Citat från: "Fredrik Hornegård"Jag har i princip gett upp tullkriget. Jag beställer/handlar via alphaspel (eller worldofboardgames). Marginellt billigare än spel med tull, men jag tycker mig göra en insats för de butiker som faktiskt vågar ha ett fysiskt lager. Man slipper också frustrationen över tullverkets punktinsatser - sen ska man ju inte underskatta möjligheten att åka hem ifrån en butik med bilen full av impulsköp.

Det har du så klart rätt i, och jag handlar ganska mycket i SF-bokhandeln här i stan av den anledningen. Men det kan finnas en poäng i att beställa via P500 också om man vill försöka styra utgivningen på sitt eget lilla sätt.
Imperial Elegy
Space Empires

Elias Nordling

Supreme Commander update kit.

Kanger

A Distant plain och Dark valley utan tull eftersom jag beställer inom EU. Dessutom shoppade jag 1960: Kennedy contre Nixon, verkar riktigt kul. Ja "contre" eftersom det bara fanns den franska upplagan att uppbringa från min tama återförsäljare. Ger lite piff att ha korten på franska. Men ett riktigt bra spel lär det vara.

P-O Jönsson

Offensive a outrance, med tull.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Elias Nordling

Senaste Strategy & Tactics, med Duel on the Steppe.