Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_silversixx

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 11 Gäster tittar på detta ämne.

jerry

Bytt bort mitt "La bataille de la Ligny" mot en fjärde box med ASL Beyond valor samt "habit of victory" från OSG
Bra eller dåligt byte ??? .... Tja jag spelar sönder att asl per år så...o man åste ha reservdelar :P
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Elias Nordling

Mokra 1 sep 1939 och Primosole Bridge från polska Strategemata. Billiga, men väldigt tunna brickor.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Kanger

CiteraTonkin och Ici, Ca France. Paketet är tullgranskat av Schweiziska posten. Kim, meddela Legion att Sverige är det platta landet med äcklig ost.

Randy på Legion är nog tyvärr nogsamt medveten om Sverige eftersom jag har buggat honom så pass mycket. Å andra sidan har det lett till att jag numera är "Manager of Game Development" på Legion Wargames
Nu vet ni vems stövlar ni ska slicka  :ultra:

CiteraTonkin och Ici, Ca France.

Är det ett cyber-parti Ici jag ser framför mig?  :?  8). Elias och jag är snart klara med ett rafflande parti DBP. Jag kan nu med största säkerhet snart erkänna mig förlorad som VM. Men partiet har varit väldigt spännande och nervöst in i det sista. Vi testade ett par husregler (jag har nu en ganska bra uppfattning om vilka justeringar som ska göras. Dessa kommer att göra spelet roligare, mer balanserat, och mer korrekt. Regler 2.0 ska snart ta form).

Elias Nordling

CiteraÄr det ett cyber-parti Ici jag ser framför mig?

Ja.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Strv102r

Citat från: Elias Nordling skrivet 20 mars 2015 kl. 07:38:55
Mokra 1 sep 1939 och Primosole Bridge från polska Strategemata. Billiga, men väldigt tunna brickor.

Mokra låter intressant! Vad kostade det och hur fick du tag på det? Deras hemsida har ju ingen beställningsfunktion?
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Engelbrekt

På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Elias Nordling

CiteraMokra låter intressant! Vad kostade det och hur fick du tag på det? Deras hemsida har ju ingen beställningsfunktion?

Jag mailade dem.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

ErikLj

Citat från: Strv102r skrivet 20 mars 2015 kl. 16:39:58
Citat från: Elias Nordling skrivet 20 mars 2015 kl. 07:38:55
Mokra 1 sep 1939 och Primosole Bridge från polska Strategemata. Billiga, men väldigt tunna brickor.

Mokra låter intressant! Vad kostade det och hur fick du tag på det? Deras hemsida har ju ingen beställningsfunktion?

Finns på Ebay
http://www.ebay.co.uk/itm/Board-wargame-Mokra-1st-September-1939-/321638951080?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4ae32ce8a8#ht_395wt_1279

ErikLj

Dien Bien Phu: The Final Gamble hämtades på posten idag tillsammans med C3i #28

Elias Nordling

6 kartor brickor till SPI:s Central Front-serie. Det här är ett entusiastprojekt. För er som inte är bekanta med Central Front var det en serie spel i Strategy & Tactics på tredje världskriget i Tyskland på Bataljons- och kompaninivå. Totalt fem spel, men de två sista använde ett annat system, vilket förargade många fans av systemet (jag tycker att det nya systemet var riktigt trevligt så jag klagar inte), framför allt för att det då aldrig gicka tt sätta ihop spelen. Nu har i alla fall ett gäng Consimworldare uppdaterat originalreglerna, gjort en ny OOB och tryckt upp nya brickor, så att man nu kan spela ett femkartorsmonster på tredje världskriget i Tyskland.

Vem är på till Friendly Fire?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Jag!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

sfclinken

Citat från: Elias Nordling skrivet 28 april 2015 kl. 08:29:11


Vem är på till Friendly Fire?


Jag....om jag kan deltaga..  :shock:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Mats Eden

Räknar med att vara där och spelar gärna Central Front  :)

jerry

Citat från: Elias Nordling skrivet 28 april 2015 kl. 08:29:11
6 kartor brickor till SPI:s Central Front-serie. Det här är ett entusiastprojekt. För er som inte är bekanta med Central Front var det en serie spel i Strategy & Tactics på tredje världskriget i Tyskland på Bataljons- och kompaninivå. Totalt fem spel, men de två sista använde ett annat system, vilket förargade många fans av systemet (jag tycker att det nya systemet var riktigt trevligt så jag klagar inte), framför allt för att det då aldrig gicka tt sätta ihop spelen. Nu har i alla fall ett gäng Consimworldare uppdaterat originalreglerna, gjort en ny OOB och tryckt upp nya brickor, så att man nu kan spela ett femkartorsmonster på tredje världskriget i Tyskland.

Vem är på till Friendly Fire?

uj uj uj högintressant var skaffar man deta , var inne på consim men kunde inte navigera mig rätt
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif