Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_silversixx

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

Strv102r

1914 Serbien muss sterbien trillade in,  :up:,  och 183 pix till statskassan,  :down:.
Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

tinG

Citat från: Strv102r skrivet 28 april 2015 kl. 16:07:01
1914 Serbien muss sterbien trillade in,  :up:,  och 183 pix till statskassan,  :down:.
Ah! Måste snabba mig hem till min brevlåda!  :)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

För att köpa de faktiska brickorna, maila Kerry Anderson på kerryanderson (at) shaw.ca.

Sen behöver du kartorna från North German Plain, BAOR, 5th Corps, Hof Gap och Donau Front.

Övrigt material du behöver hittar du här:

talk.consimworld.com/WebX/.ee6d04b/1444
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jerry

Citat från: Elias Nordling skrivet 28 april 2015 kl. 21:23:42
För att köpa de faktiska brickorna, maila Kerry Anderson på kerryanderson (at) shaw.ca.

Sen behöver du kartorna från North German Plain, BAOR, 5th Corps, Hof Gap och Donau Front.

Övrigt material du behöver hittar du här:

talk.consimworld.com/WebX/.ee6d04b/1444

Tack tack skall försöka komplettera , 3:e världskriget som aldrig blev , pirrande på nåt sätt.
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Strv102r

Citat från: jerry skrivet 28 april 2015 kl. 23:02:40
Citat från: Elias Nordling skrivet 28 april 2015 kl. 21:23:42
För att köpa de faktiska brickorna, maila Kerry Anderson på kerryanderson (at) shaw.ca.

Sen behöver du kartorna från North German Plain, BAOR, 5th Corps, Hof Gap och Donau Front.

Övrigt material du behöver hittar du här:

talk.consimworld.com/WebX/.ee6d04b/1444


Tack tack skall försöka komplettera , 3:e världskriget som aldrig blev , pirrande på nåt sätt.

Som inte blivit av än.
Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

ErikLj

Senaste köp, Pacific War, VG.. Begagnat här på siten.

Elias Nordling

CiteraSom inte blivit av än.

Vår ungdoms tredje världskrig, med tanks som rullar över gränsen mellan Öst- och Västtyskland, blir svårt att få till i dag, och jag tror att det är det kriget som aldrig blev som han syftar på.

Jag är lika fascinerad av det jag.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

aegneus

Ett kickstartat Victory in Europe.

Strv102r

Citat från: Elias Nordling skrivet 29 april 2015 kl. 08:05:44
CiteraSom inte blivit av än.

Vår ungdoms tredje världskrig, med tanks som rullar över gränsen mellan Öst- och Västtyskland, blir svårt att få till i dag, och jag tror att det är det kriget som aldrig blev som han syftar på.

Jag är lika fascinerad av det jag.

Jag förstår att det var 80-talets WWIII som avsågs. Jag är nog mindre fascinerad av det som helhet än då, men tycker att Sveriges del av det är högintressant. Säkert mest beroende på att man själv skulle varit en del av det med den mtrl och de förband man jobbade med.

Det finns en ny tänkbar version av WWIII, med tanks som rullar över de rysk-baltiska-polska gränserna som jag på ett antal sätt tycker är mer intressant ur ett aningen annat perspektiv. Eller i värsta fall över vår gräns.

http://karlisn.blogspot.se/2015/03/isolerat-angrepp-mot-sverige-varfor-inte.html#comment-form
Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Brain

Tornio '44 (Ziplock version) trillade ner i brevlådan idag
Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se

Delirium

Serbien muss (orkar inte plocka fram tyska bokstäver!) sterbien! Utan zoll!  :up:

Borde ju nästan bli en kik på det på Lincon med denna utsökta timing.  :insecure:
1914

tinG

Citat från: Delirium skrivet  2 maj 2015 kl. 10:43:06
Serbien muss (orkar inte plocka fram tyska bokstäver!) sterbien! Utan zoll!  :up:

Borde ju nästan bli en kik på det på Lincon med denna utsökta timing.  :insecure:

Kanske kan få mig att mobilisera...

Fick mitt ex med Zoll före helgen.
Så nu får jag riva mitt solo OaO-projekt. Men kanske några rundor till... jag måste bara se om det inte går att tvåla till Belgarna och franska 5:e lite hårdare än vad AAR-gurun påvisat här på forumet...
:)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

...och där dök Simonitch senaste upp i brevlådan. Hm... Kanske det istället för Normandy '44 på Lincon?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Elias Nordling

Normandy 44 i stället för Normandy 44?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Nä, Ukraine '43 2nd Ed.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH