Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

pelle

Köpt på Lincon 2023:

- Down in Flames Squadron Packs 1 (Fighters) och 2 (Bombers) (nya)
- Down in Flames Rise of The Luftwaffe och Eighth Air Force (begagnade)
- Warfighter (modern special forces, 2nd edition) (begagnat, med några expansioner)
- Nations at War: White Star Rising (1st edition) (begagnat)

Sålde sammanlagt 12 spel, så lyckades krympa samlingen. Nästan så jag har plats för allt nu.

Delirium

Nu finns Oregon counter clipper deluxe både 2 och 2,5 mm inne på Alphaspel igen.  :ultra:
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Andreas Lundin

Ser att Mr President börjar komma till de som förbeställt det på p500 så det torde sitta i min hylla snart...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Dume Imperium.

Delirium

2849 på Alphaspel för On to Richmond II. Det går faktiskt inte.

Scipio

Citat från: Delirium skrivet 16 augusti 2023 kl. 22:04:282849 på Alphaspel för On to Richmond II. Det går faktiskt inte.
Så det är ditt senaste inte köp?  :?
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Elias Nordling

North Africa 41 damp ner. kanske ett projekt för Friendly Fire.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Detox

Citat från: Delirium skrivet 16 augusti 2023 kl. 22:04:282849 på Alphaspel för On to Richmond II. Det går faktiskt inte.

Precis min tanke!

Scipio

Citat från: Detox skrivet 17 augusti 2023 kl. 12:16:21
Precis min tanke!
Jag har alla spel i serien fram tills nu men för det priset så blir det nog inga fler innan jag spelat klart dom tidigare.

Det märkliga är att när jag tittar på vad det innehåller för komponenter så ser det ut att vara likvärdigt med exempelvis GMTs Barbarossa: Army Group Center som kostar 940 kr.

tinG

Citat från: Scipio skrivet 17 augusti 2023 kl. 13:28:46
Citat från: Detox skrivet 17 augusti 2023 kl. 12:16:21
Precis min tanke!
Jag har alla spel i serien fram tills nu men för det priset så blir det nog inga fler innan jag spelat klart dom tidigare.

Det märkliga är att när jag tittar på vad det innehåller för komponenter så ser det ut att vara likvärdigt med exempelvis GMTs Barbarossa: Army Group Center som kostar 940 kr.

Det är dock tre spel i en låda. Helt värt det enl. mig. Mitt ex är redan på spelbordet! Och skönt att se att jag ändå tjänande någon hundring på att förbeställa det direkt från MMP :-)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Citat från: tinG skrivet 17 augusti 2023 kl. 18:43:58Det är dock tre spel i en låda. Helt värt det enl. mig. Mitt ex är redan på spelbordet! Och skönt att se att jag ändå tjänande någon hundring på att förbeställa det direkt från MMP :-)
Håller helt med och jag hade inte blinkat över att betala 2kkr för det men får problem att smälta att dom vill ha 3kkr för det när det fysiska innehållet är detsamma som GMT tar 1kkr för.

Och du har sett mina hyllor och vet att jag inte är den som ryggar för att köpa spel i först taget   :D

Detox

Sommaren 1998 spelade jag och en kompis On to Richmond, och det är en av de mest intensiva spelupplevelse jag haft. En riktig nagelbitare, jag förlorade som Nordstatare då Jeb Stuart brände ner min depå med belägringsartilleriet. Trots det kan jag inte förmå mig att pröjsa närmare 3000 sek då det är en rejäl alternativkostnad.  DVS Man kan göra jäkligt mycket med 3 papp. tex en weekend i London

tinG

Citat från: Scipio skrivet 17 augusti 2023 kl. 18:53:30
Citat från: tinG skrivet 17 augusti 2023 kl. 18:43:58Det är dock tre spel i en låda. Helt värt det enl. mig. Mitt ex är redan på spelbordet! Och skönt att se att jag ändå tjänande någon hundring på att förbeställa det direkt från MMP :-)
Håller helt med och jag hade inte blinkat över att betala 2kkr för det men får problem att smälta att dom vill ha 3kkr för det när det fysiska innehållet är detsamma som GMT tar 1kkr för.

Och du har sett mina hyllor och vet att jag inte är den som ryggar för att köpa spel i först taget   :D

Jag hör till den kategorin som verkligen spelar de här spelen. Har lagt mången timme på GCACW sista 5 åren. Ett av mina favoritsystem. Spelen innehåller också mycket godis. Mängder av väldesignade och balanserade scenarior. Mycket historia, både bilder och text, och så kartorna. Fantastiska kartor. Den senaste pjäsen OTR2 har säkert 30 scenarior och nära på 10 kampanjscenarion.

Minst lika prisvärt som en fet ASL modul.

Det är dyrt att ligga på topp  :D
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Citat från: tinG skrivet 17 augusti 2023 kl. 21:49:57Jag hör till den kategorin som verkligen spelar de här spelen. Har lagt mången timme på GCACW sista 5 åren. Ett av mina favoritsystem. Spelen innehåller också mycket godis. Mängder av väldesignade och balanserade scenarior. Mycket historia, både bilder och text, och så kartorna. Fantastiska kartor. Den senaste pjäsen OTR2 har säkert 30 scenarior och nära på 10 kampanjscenarion.

Minst lika prisvärt som en fet ASL modul.

Det är dyrt att ligga på topp  :D
Ja då får du säkert valuta för pengarna!

Däremot i mina obyggder så finns det inga i närområdet som jag har lyckats sälja in förträffligheten med ACW i allmänhet och att utforska GCACW i synnerhet är något som tid bör läggas på.   :D

Samtidigt så med tanke på att Alphaspel har tagit in 7+ exemplar av det så bevisar det nog att jag har helt fel i min pris-kritik.   :lol:

Du kan inte se bilagor på denna tavla.

Delirium

Jag kanske startade debatt i fel forumdel men bra att Jonas ändå hade köpt spelet så det kvalade in under titeln.  :lol:

Jag älskar ACW och gillar verkligen spelserien skarpt, såg särskilt fram emot Peninsula-kampanjen i den här titeln. Håller med Jonas att man får en full låda för pengarna men nånstans här inser i alla fall jag att prishöjningarna slagit igenom även för Alphaspel. Det kanske är så att man måste vänja sig men det känns lite jobbigt.  :cry:

Scipio

Själv har jag det senaste året gått från att köpa allt som jag vet att jag kommer att spela någon gång i framtiden för att det har inte varit så farligt dyrt att göra så.

Det var också så att om man inte köpte det direkt så när det väl var dags att spela det så kundet spelet vara OOP och i stället för att kosta 1500kr nytt så fick man betala närmare 3000kr på andrahandsmarknaden.

Dock med tanke på den nya prisbilden så har jag svårt at se OtR2 kosta 6000kr på andrahandsmarkaden om några år när det är OOP, så jag anser att det numera är bättre att skippa köp på så dyra titlar och i stället köpa dem när det väl är dags att sätta dom på bordet.

Citat från: Delirium skrivet 18 augusti 2023 kl. 09:00:09Jag kanske startade debatt i fel forumdel...

Ja det är inte helt 100 när du postar ditt "senaste _inte_ köp" i en tråd som heter "Senaste köp"   :lol:

Vi har en tråd sedan tidigare om den uppkomna situationen med spelpriser samt lite analyser och funderingar här: http://www.krigsspel.se/forum/index.php/topic,5031.0.html