Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 24 Gäster tittar på detta ämne.

Strv102r

Over the Top och To The Green Fields Beyond kom idag. Tull...
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

sfclinken

3rd Ed av Doomed Battalions anlände nyligen. (ASL alltså....) Min femtielfte modul i ett system jag bara har testat 3 scenarion av ....

Nåja. Det lustiga i historien är att jag för första gången sedan Hedenhös slapp TULL!!!!!!!
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Sten Ekedahl

Citat från: "Mode"Följande lilla tullaranekdot från i somras kan kanske roa:

Det ringer på dörren. Utanför står en osnuten budlymmel från Posten...  

Kafkas beskrivningar av den byråkratiska djungels outgrundlighet och ogenomtränglighet bleknar vid jämförelse!  :shock:
Wargames - Laborationer i historia

Snowfox

Det är som om Posten försöker bevara en kultur från den tiden statstjänstemannen var en samhällets stöttepelare som vi vanliga hjon ska se upp till.  :lol:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

Space Hulk och Tokyo Express. I gengäld är mina exemplar av The Killing Ground och Triumph of Chaos på väg till nya hem där de förhoppningsvis kan bli älskade för de de är.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Strv102r

Citat från: "Snowfox"Det är som om Posten försöker bevara en kultur från den tiden statstjänstemannen var en samhällets stöttepelare som vi vanliga hjon ska se upp till.  :lol:

Det är fortfarande så.  :evil:
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Snowfox

Den senaste veckan har det regnat postlappar i brevlådan.

Republic of Rome - Valley Games
Stonewall Jackson's Way - Victory Games (beg), så börjar min initiation i historien om det amerikanska slavkriget.
The Campaigns of R Lee - Clash of Arms (beg)
The Twilight Struggle Deluxe - GMT
The Caucasian Campaign - GMT
samt ett väldigt försenat Verdun från ATO
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Delirium

Citat från: "Elias Nordling"Space Hulk och Tokyo Express. I gengäld är mina exemplar av The Killing Ground och Triumph of Chaos på väg till nya hem där de förhoppningsvis kan bli älskade för de de är.

Jag garanterar att jag ska ge TKG gott om kärlek, jag funderar på att rama in kartan och sätta upp på väggen. Måste antagligen skaffa en egen lägenhet först, men det kan vara värt det.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Har precis gått igenom komponenterna för Space Hulk, och det verkar komplett. Finfint!

Delirium

Utmärkt, utmärkt! Vi kanske till och med spelar det någon gång, vem vet.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Spelar det just nu med Sofia.

Elias Nordling

Washington's War från GMT. Kom på att jag inte ens är säker på att jag vill ha det litet för sent.

silversixx

Fick idag ett exemplar av Triumph of Chaos via Delirium från Elias.
Tyvärr ingen tid att titta på det alls, men det verkar ju onekligen enormt bra. Om än Clash of Arms-regler, med allt det positiva och negativa det innebär.

Elias Nordling

Triumph of Chaos kändes som ett sånt där spel som man de första gångerna man spelar egentligen inte har någon aning om vad man håller på med, och för att verkligen komma in i det ska man spela det och inget annat spel i ett halvårs tid för att få grepp om alla händelser och hur de interagerar och vad som är smart och mindre smart i spelet.

Så långt kommet upptäcker man säkert någon brist i spelet som gör att det är obalanserat eller förutsägbart eller något annat, men har man å andra sidan ägnat så mycket tid åt spelet kan man knappast påstå att man inte fått valuta för pengarna. Det är egentligen inget fel på allt detta, det är bara inte så jag spelar spel, så det fick gå vidare.

Doomfarer

Citat från: "Elias Nordling"Washington's War från GMT. Kom på att jag inte ens är säker på att jag vill ha det litet för sent.

Mitt ex har säkert fastnat i tullen. Those bastards...
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on