Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_silversixx

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

#30
36 GBP plus 8,61 i frakt, blir inte det dyrare än att beställa från USA (inklusive frakt och tull/moms)? :insecure:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Elias Nordling

#31
CiteraMen det är en two-mapper, och brickorna är typ 1x1 tum.

Neej! Så fel tänkt!  :cry:

Solitärspel sitter man hemma i kammaren och pillar med, och då är det bra om de inte tr för mycket utrymme. Man åker inte till klubben för att ställa upp ett solitärspel. Finns det NÅGOT annat solitärspel som har mer än en karta?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Jonas

#32
Citerablir inte det dyrare än att beställa från USA (inklusive frakt och tull/moms)?
DG själva tar 55 + 37 USD (!) men det går säkert att hitta billigare (Boulder tar 40,80 + frakt). Men ALLA mina försändelser senaste året har interceptats av tullen och dragit upp kostnaden rejält.

CiteraNeej! Så fel tänkt!
Förstår vad du menar... Har inte testat än så jag vet inte hur det blir att spela, men snyggt är det! Fast det känns lite ... ovant att pilla med dessa jättebrickor. Man behöver inte pincett direkt.

silversixx

#33
Fick precis mitt paket med Dawn of The Rising Sun.

Inte helt orelaterat kanske, men köpte även ett exemplar utav Michelin Historical Map 102, världens plottrigaste karta?

pelle

#34
Mitt senaste köp var tre nummer av Vae Victis (eller hur det nu stavas). Ett nummer var det senaste (eller näst senaste?) för att det hade ett spel med skyttegravskrigande på låg nivå (Les Nettoyeurs eller liknande) och jag vill såklart ta en titt på hur det är jämfört med mitt spel.

Ett annat var det med spelet jag och Patric spelade på Friendly Fire, vad nu det hette, något litet operationellt ww2-östfront-spel som var trevligt och snabbspelat.

Tredje spelet var Verdun 1916, vilket jag tyvärr såg sedan har fått rätt dåliga betyg på bgg, men kanske går det att använda kartan för att spela They Shall Not Pass på om inte annat (har inte kollat skalan än).

Mode

#35
Citat från: "Jonas"- Where there is Discord (om Falklandskriget).
Vore kul att höra om dina intryck av spelet. Kollade upp det som hastigast och det verkar inte helt ointressant - det dräller inte direkt av Falklandsspel ...
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Jonas

#36
WTID: Okidoki. Enda abret är att en nyss påbörjad källarrenovering gör att det kan ta en tid. Men vadå, nätterna är ju lediga. Återkommer.

Holmgren

#37
Håll den här tråden fri från djupare resonemang om enskilda spel. Skapa istället en egen tråd (om det inte redan finns en sådan) för spelet ifråga i därför lämplig avdelning.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Tordan

#38
Conflict of Heroes 1
Space Hulk
Battlestar Galactica, 40-års present från kollegorna...
/Tord Hoppe

B_J_S

#39
Kunde inte hålla mig längre  :shock:
D-day at Omaha Beach.

Köpte från killen i UK.

Undrar när kronan skall bli värd 8:1 mot dollarn  :x
Så man kan köpas loss ordentligt utan att bry sig om något.
//Jonas

Snowfox

#40
Varför vill du betala 8 kronor för en US$ när du kan få den för 7 idag?  :?
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Delirium

#41
Jag fick inte heller ihop det, men tänkte att det var någon sorts omvänd psykologi, om det blir tillräckligt dyrt är det ingen idé att hålla tillbaka. Eller så.
1914

Doomfarer

#42
Jag tolkade det tvärtom, när 1 kr = $8.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

B_J_S

#43
Citat från: "Doomfarer"Jag tolkade det tvärtom, när 1 kr = $8.
Helt rätt.
Insåg att man kan tolka detta på flera sätt.
 :P

Tanken var när kronan skulle vara starkare mot dollarn. Typ 1:8 [Kr-$]
Väääldigt mycket redundant information :)
//Jonas

Maglica

#44
Citat från: "B_J_S"Undrar när kronan skall bli värd 8:1 mot dollarn  :x
Så man kan köpas loss ordentligt utan att bry sig om något.

Dollarn kostar närmare 7 än 8 kr idag. Vill du den skall bli dyrare? :?
Robert Maglica