Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 28 Gäster tittar på detta ämne.

Scipio

Remember the Main är ett bra köp.   :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

silversixx

Citat från: "Peojon"En liten bunt gamla S&T. Trail of the Fox, Soldiers of the Queen, Indian Mutiny, Remember the Maine och Pleasant Hill. Även detta hände sig vid tunnelbanenedgången vid Fridhemsplan!
Vem behöver Malmskillnadsgatan för att stilla sina begär när en snabbis vid Fridhemsplan är så mycket närmare?

MoeWanchuk

Panzer Grenadier: Desert Rats
The Caucasus Campaign
Normandy 44

/Kristoffer

Snowfox

Barbarossa: Crimea 1941 - 42 anlände. Det är imponerade hur mycket färgglada regelböcker och player aids gör för intrycket.

Värt att notera är att spelet även innehåller en hel del ersättningsbrickor tilll övriga Barbarossa spel. Om jag förstod det rätt är det anpassningar av bl a  vissa förband till senaste versionen av spelet.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

Senaste S&T med nyutgåva av Russian Civil War, extratjockt nummer med två kartor och två brickkartor.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Micke G

Dominant Species (GMT).

Maglica

The Coming Storm - OSG

/Robert
Robert Maglica

Nisse

Where there is discord inhandlat begagnat på BGG. Jag får hoppas han inte blåst mig...

Micke G

Citat från: "Nisse"Where there is discord inhandlat begagnat på BGG. Jag får hoppas han inte blåst mig...
Då har du många trevliga stunder framför dig :up:

Snowfox

The lash of the turk anlände från ATO. Den ottomanska offensiven som slutade med belägringen av Wien på 1650-talet. Kartan är inte ett försök till ett konstverk den här gången utan är "lättläst".
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Erik Axel

Twilight in the East. Det är osannolikt att jag någonsin kommer att kunna spela kampanjen, men bara vetskapen om att det ligger i garderoben är värt det.

Andreas Lundin

Bulge 20. Jag har också hunnit med att spela en omgång.

En fantastisk liten pärla från VPG! Bulge på Armé-nivå.

På en sidodisplay har du (utom synhåll för motståndaren) fördelat dina kårer
 på dina arméer samt tysken sina mål med operationen (det finns tre olika
 som de allierade kan försöka lista ut vilket tysken valt). Manövrering och
strid är kortdriven på ett finurligt sätt.

På kartan flyttar du "bara" dina arméer.

5 av 5.

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"Bulge 20. Jag har också hunnit med att spela en omgång.
(förkortat citatet)
En fantastisk liten pärla från VPG! Bulge på Armé-nivå.
5 av 5.

Stämmer det att B20 kostade 39 USD?
Låter lite mycket för spelets litenhet,  eller har du fått "spel för pengarna"?

Elias Nordling

Lär vara ett problem att det är nästan omöjligt för tysken att förlora, dock.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Strv102r

Plan West och Königsberg 45 från 3CG trillade just in. Detta ska bli intressant. Svensk design ska ju vara av världsklass. Det vet ju till och med min fru...
Ola Palmquist. Spelar nu:  ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, därefter Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.