Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 10 Gäster tittar på detta ämne.

Scipio

Fighting Formations damp ned.
Fail på tullbingo även denna gång från GMT.
"Randomization is too important to be left to chance"

Algard

The battle for normandy från Alfaspels påskrea

Trevligt att se att Fighting Formations börjar dyka upp

Mode

Citat från: "Elias Nordling"Fighting Formations från GMT.
Jag ser fram mot en framtida recension för att avgöra huruvida min tidigare starka skepsis var befogad eller ej.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Elias Nordling

South Seas Campaign i senaste World at War.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Snowfox

Fighting Formations lämnades ut mot en beskyddaravgift på 250 bagare. Skoj skoj.

En recension:

http://www.boardgamegeek.com/thread/648 ... ion-review

Diskussionen efteråt är intressant, framförallt den aggressiva publiken.  :D
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

silversixx

Du får gärna ta en ordentlig genomgång sen om hur spelet är. Eller så får jag vänta på att Elias tar sig dit i sin recensionshög :)

Maglica

La Bataille de la Moscowa   från Clash of Arms.
Robert Maglica

Snowfox

Ett till La Bataille till mig! Den här gången bara 153 kr i uthämtningsavgift av någon anledning trots att spelet var dyrare än Fighting Formations. Subjektiv beskattning?
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Doomfarer

Citat från: "Snowfox"Ett till La Bataille till mig! Den här gången bara 153 kr i uthämtningsavgift av någon anledning trots att spelet var dyrare än Fighting Formations. Subjektiv beskattning?

Tullen är på pris + frakt, så FF kanske hade väldigt dyr frakt?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Snowfox

Jo, men i och med att tullens avgift är fast så är 100-lappen baserad på en skillnad i fraktkostnad på dryga 400 kr vilket inte verkar rimligt. Nu är tullens beräkningsunderlag inte specificerat på något vis så antagligen har CoA inte angett fulla värdet på produkten när den tullklarerades.

Mode

Citat från: "Snowfox"Nu är tullens beräkningsunderlag inte specificerat på något vis ...
Undrar om man inte kan avkräva dem en fullständig redovisning, eventuellt med hänvisning till Kassalagens bestämmelser att kunden alltid ska få ett specificerat kvitto.

Om inte annat borde man göra det för att generera lite administrativa omkostnader och extrajobb för dem ...    :twisted:
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Strv102r

SCS Karelia 44. Kein Zoll.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Micke G

1805: Sea of Glory (GMT).

BigPapaBear

Äntligen får jag skriva något här (det har ju varit mest Eurogames ett tag):

Hornet Leader: Carrier Air Operations
Rise of Empires (inte riktigt ett krigsspel, men storebror Struggle of Empires får ju vara med i diskussionerna, så...)
En mycket bitter liten man.

Strv102r

TCS Screaming Eagles. Ingen tull nu heller!
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.