Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_silversixx

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 11 Gäster tittar på detta ämne.

Tommy Röhs

#525
Axis Empires: Dai Senso och Axis Empires: Totaler Krieg liftade hem till mig i en resväska.

 :D

Snowfox

#526
Har de spelen släppts nu?  :o

Efter två dagars husarrest så lyckades UPS äntligen leverera ett paket från GMT med Nightfighter och Case Yellow. Nightfighter...wow...vilken presentation. Däremot lös Infidel med sin frånvaro trots att det skulle ligga i samma paket enligt GMT.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

#527
Senaste numret av World at War, med spelet The Hardest Days. Det är John Butterfield som gjort RAF, som nu gjort ett nytt spel där man spelar enskilda dagar ur slaget om Storbritannien. Verkar likna RAF, men med mer detaljer på vissa områden samtidigt som det blir kortare regler när intechela slaget ska skildras.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

#528
Nightfighter, efter att jag rättat mitt misstag och köpt spelet.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Tordan

#529
/Tord Hoppe

Sten Ekedahl

#530
Det ringde på dörren vid niotiden i morse och när jag öppnade så landade en Nightfighter! :D  :up: Utan tullmongo! :up:  :up:  :up:

Fast jag undrar över hur GMT:s ekonomi funkar: Jag betalade $12 för frakten - men frimärket var på $32.40! :o
Wargames - Laborationer i historia

Strv102r

#531
APs Fading Legions. Ingen tull.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Sten Ekedahl

#532
Normandy 44 från World of Boardgames (slutsålt hos GMT). Det intressanta är att priset inklusive frakt blev nästan på kronan exakt detsamma som om jag köpt det direkt från GMT i USA. :o

Om det är någon som fått senaste C3i och inte behöver de "replacement counters" för N44 som bifogades, så tar jag gärna emot dem.
Wargames - Laborationer i historia

BigPapaBear

#533
Napoleon's Triumph.

Skönt paketerbjudande från Simmons games med King of Siam som jag varit sugen på ett tag. Dumt att inte slå två flugor i en smäll när tillfälle ges!
En mycket bitter liten man.

BuddyJC

#534
Har just börjat spela "rejäle" strategispel och har köpt:

Combat Comander: Europe och Pacific (Tackar Grendel för en bra handel)

Conflict of Heroes: Storms of Steel


Har flyttat hit från Danmark och tänkte att dom här spel går att spela på en kväll, när vi har gäster från riket andra siden sundet, medan man tar sig en öl eller två. Spel behöver inte vara komplicerade än så :)

In the pipeline:
CoH - Normandy


Btw - några bra förslag på strategispelsföreningar/klubbar nära Uppsala (kanske även Stockholm ort)?

Fredrik H

#535
Nightfighter, La Bat Moscowa och St Lo. Det blir en del att klippa framöver.

Strv102r

#536
COAs Mississippi Fortress om Vicksburg fälttåget 1863. Ingen tull idag heller. Har de semester allihopa?
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Fredrik H

#537
Citat från: "Strv102r"COAs Mississippi Fortress om Vicksburg fälttåget 1863. Ingen tull idag heller. Har de semester allihopa?

Jag har alla i den serien, jag tycker att de ger en skön känsla för olika kampanjer. Ser fram emot en AAR (ingen press..).

 :)

Snowfox

#538
Citat från: "Strv102r"COAs Mississippi Fortress om Vicksburg fälttåget 1863. Ingen tull idag heller. Har de semester allihopa?

Nej de är upptagna med att skriva räkningar till mig.  :(

Sitter i husarrest idag i väntan på att UPS ska komma förbi med Infidel. Fantasktisk att deras interna statistik inte klarar av att uppskatta leveranstiden till annat intervall än mellan 0800 och 1900...har månne logistikchefen för Posten börjat hos dem?
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

#539
UPS är verkligen fenomenalt dåliga. Det vanliga är att man kommer hem och hittar en lapp att de varit där, ding för nytt försök. Då är deras telefontid över. Ringer man när de öppnar dagen efter har deras bilar redan gått iväg, så då är det för sent att skicka några paket...
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"