Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 26 Gäster tittar på detta ämne.

thermopylai

Jag försöker ju köpa så lite spel som möjligt men nu hade det ackumulerats tillräckligt mycket nytt för att jag skulle känna mig tvungen att handla. Detta kom i förrgår:

-OCS Baltic Gap (MMP)
Varje gång jag tidigare låtit bli att köpa ocs-spel när jag haft chansen har jag ångrat mig (Korea, DAK, DAKII, Sicily). Det får vara nog med det :)

-Asia Engulfed (GMT)
Jag är lite såld på storstrategiska spel om ETO/PTO och har haft kul med Fire in the Sky, Victory in the Pacific och Empire of the Sun. EE tyckte jag förfuskade blockmekaniken med 30 block per area på östfronten, men att inte veta säkert var motståndaren har sina carriers i ett PTO-spel känns helt rätt och landstyrkorna bör vara rätt små.

-Caucasus Campaign (GMT)
Har enorm respekt för Mark Simonitch efter Hannibal mm. Det är en kille med känsla för kvalitet, snygg design (!) och effektiva spel med bara meningsfulla regler som tillför nåt till spelet! Och kampanjen är jätteintressant för mig efter att ha spelat Case Blue: Drive for oil.

-Hellenes (GMT)
När jag hörde att Columbia tackat nej till Hellenes för att det var för djupt och långt, och gjorde Athens & Sparta istället enligt beprövad Hammer of the Scots-formel, förstod jag att Hellenes var nåt för mig. Designat av Craig Besinque som gjort alla av alla tiders bästa blockspel: Eastfront, Eurofront och Rommel in the Desert (jag har provat många om än inte alla). Craig är också en person med kvalitetskänsla och som gör lagom djupa och framför allt effektiva spel. De flesta som klagar på simplistiska blockspel har nog inte provat hans spel. Får se om Hellenes också är ett mästerverk.

Edit: Peloponnesiska kriget blir också extra intressant för mig efter att ha läst A War Like No Other av Victor Davis Hanson. Riktigt bra bok.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

BigPapaBear

Citat från: "thermopylai"-Asia Engulfed (GMT)

Så en kombinerad AE+EE i lokalen senare under året kanske är en möjlighet? Porrigt...
En mycket bitter liten man.

EvilSpook

Test of Arms (GDW).

//EvilSpook

Elias Nordling

World at War nummer 10, med spelet Coral Sea Solitaire. Decision Games verkar ha haft kvalitetsproblem på nivå med den gamla goda tiden den här gången. Ovanligt många feltryck på brickor eller i setupen. Dessutom gick tydligen deras brickskärare sönder utan att tryckeriet talade om det, och man ersatte den med en skärare där brickorna är fästa mitt på sidan i stället för i hörnen, något som många stör sig på.

Har ändå på känn att det kan vara ett riktigt bra spel.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Jon

Själv köpte jag World at war #5, jag ligger lite efter i ordningen således!

Elias Nordling

Dummy-brickor med annan bakgrund än de riktiga? Inte bra, inte alls bra!   :shock:

Delirium

Ouch.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

CiteraDummy-brickor med annan bakgrund än de riktiga? Inte bra, inte alls bra!

:D

Verkar som om jag avslutade min prenumeration i tid.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Jag skulle nog säga att det var den typen av fel Decision games var kända för förr, nu blir man förvånad när det händer. Så det är en förbättring.

Enn annan gammal Decision-klassiker var errata-brickor som var likadana som brickorna de skulle rätta. Den stafettpinnen verkar GMT ha tagit över.

P-O Jönsson

Convoy/Deadly Waters kom i brevlådan igår.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Tommy Röhs

battle for normandy anlände idag.

:D

magnus lindström

Triumph and Glory och Savannah

Andreas Lundin

Battle for Normandy (280 spänn til tullmongot - stålarna kommer säkert gå till alliansens ypperliga [obs ironi] idé att skyffla sjuka personer till AF - och sedan tillbaka till FK)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Ser fram emot en diskussion om sambandet tullavgifter - försäkringskassa om ett par veckor!
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Snowfox

Fast inte här, tack.

Suck, kvällstidningsreportrar har mycket ont att svara för när de står vid pärleporten.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.