Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

P-O Jönsson, chumchu, Manassas och 22 Gäster tittar på detta ämne.

jonash

Citat från: "Elias Nordling"Där kom Stalin's War också. Eftersom jag egentligen gillar Barbarossa to Berlin bättre än PoG, och egentligen mest gillar östfronten på det, men slutat spela det då det inte finns något som hindrar tysken att ta Moskva under normala omständigheter borde jag när jag tänker på saken kunna tycka riktigt bra om Stalin's War.

Jag fick också hem det idag. Verkar vara ett mysigt spel som man hinner med att spela på en vardagskväll.

Scipio

Citat från: "Floxon T"
CiteraWar of the Ring Collectors Edition damp ner förra veckan.

Där blev jag ruggigt avundsjuk :oops:
Det ser inte ut att vara och tänka på begagnadmarknaden heller: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200472176005
"Randomization is too important to be left to chance"

Snowfox

Så damp Stalin's War ned, och en dag när jag satt hemma och jobbade till på köpet. 297kr i beskyddaravgift till Tullen, som hittat. Det är fantastiskt att buden inte har möjlighet att växla pengar eller ta betalt med plastkort, vem tusan går omkring med mycket kontanter i dagens samhälle? Förutom kriminella då.

Stalin's War sänder ut spela mig signaler, kan det vara ett östfrontsspel som knuffar bort The Russian Campaign från tronen?

På det vanliga postutlämningsstället kunde jag hämta ut Hearts & Minds. Kommentaren från min ständige fiende, nej inte ett till abstrakt spel...oh well...hoppas det finns en Vassalmodul.

Samt Where there is discord. Det ska bli intressant att spela igenom så snart jag är igenom Max Hastings bok Slaget om Falklandsöarna.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

1940: What If i senaste numret av Aorld at War. Premissen är att Hitler drar slutsatsen efter de allierades insatser 1939 att det är fritt fram att invadera Sovjetunionen medan de allierade hänger vid Rhen. En aningen långsökt, kanske, med tanke på Hitlers paniska rädsla för tvåfrontskrig, men det kan kanske bli ett kul What if av det ändå.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jonjac

Ett opunchat Breakout: Normandy. Skulle kunna tänka mig testa det på Friendly Fire 2010...

Strv102r

Nothing gained but glory trillade in idag... 152 bagis till statskassan.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Andreas Johnson

Hos mig med, utan tull  :)
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Fredrik H

Friedensturm 1918 och Battle above the clouds. World of boardgames funkar bra och man slipper tull...

dagon

CiteraNothing gained but glory trillade in idag... 152 bagis till statskassan.

Samma här, fast utan extrapålägg. Ser bra ut - gillar Malmökartan skarpt(trots typo gällande bastionen "Norrköpping").
För Kung och Fostervatten

Elias Nordling

Mitt också, utan tull.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Micke G

Ahh, Habit of Victory. Har du spelat det förr? Jag står och väger mellan det och Seven Days of 1809 men kan inte bestämma mig, då jag inte spelat något utav dessa själv.

Snowfox

Micke,

Habit of Victory är långt mer komplext än Seven days. Jag föreslår att du läser reglerna till Habit of Victory på hemsidan som Andreas länkade till. Om du inte har några problem med dem, köp Habit då Napoleon at Bay-systemet är epokens motsvarighet till OCS, dvs vill du gå hardcore så är det där du ska gå.  8)
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Andreas Lundin

Har bara läst reglerna till Habit of victory (dvs inte spelat). Tycker inte de var besvärliga på något sätt.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

pelle

Hämtade NGBL på vägen till jobbet. Inget tull-mongo. Spelet ser riktigt trevligt ut. Jag gillar att de har ett bonus-scenario från Nordiska kriget, men hoppas det inte betyder att det inte kan bli ett helt eget spel om det kriget senare.