Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Beställde precis detta:

Inte billigt precis, men med tanke på Where There is Discord och den kvalité som det spelet visade, så var det egentligen ingen tvekan. Verkar hur fräckt som helst.

länk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Damn you Lundin, du kostade mig precis rara slantar!

Det känns kanske inte som ett lika självklart köp som WtiD men jag var så pass nöjd med det spelet så man kan lika gärna ta en chansning på det här också.
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Fast man ska vara jävligt skeptisk mot personer som skriver ut akademisk titel i tid och otid. Det känns som ett tecken på taskig självkänsla.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Granlid

Citat från: "Peojon"Har precis haft en dust med postens företagscenter samt deras kundtjänst. Tydligen är det så att vissa företag (GMT och MMP bland annat) har med utkörning i priset. Postens avtal med de utländska postföretagen tvingar dem att göra ut till kund.

Idag damp ett paket ner från GMT och jag hade en intressant diskussion med budet. Vilket jag sedan fick konfirmerat när jag pratade med PFC.

Posten ser nu över möjligheten att sluta kör ut paket som förtullas. Detta för att betalning av tull + postens avgift (som i själva verket är tullens avgift) måste ske kontant till budet.
Informationen jag fick är att inget är beslutat, men mellan raderna fick jag intrycket att det enbart är en tidsfråga.
På frågan om hur jag får reda på ett sådant beslut, så sa de att jag ska hålla kontakten med mitt lokala Företagscenter.

Som andra har skrivit här så betyder det att paketen enbart kan lämnas ut på närmaste Företagscenter...
Undrar hur de då hanterar de befintliga avtal med utländska aktörer. Kanske de inväntar omförhandlingar.

Någon annan som vet mer?
Friendly fire isn't.

Elias Nordling

Jag får alltid meddelanden om att posten försökt och misslyckats med att dela ut paket på min adress via sms. En gång fick jag det när någon i familjen hade varit hemma dygnet runt de senaste två dagarna.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Snowfox

Citat från: "Granlid"
Citat från: "Peojon"Har precis haft en dust med postens företagscenter samt deras kundtjänst. Tydligen är det så att vissa företag (GMT och MMP bland annat) har med utkörning i priset. Postens avtal med de utländska postföretagen tvingar dem att göra ut till kund.

Idag damp ett paket ner från GMT och jag hade en intressant diskussion med budet. Vilket jag sedan fick konfirmerat när jag pratade med PFC.

Posten ser nu över möjligheten att sluta kör ut paket som förtullas. Detta för att betalning av tull + postens avgift (som i själva verket är tullens avgift) måste ske kontant till budet.
Informationen jag fick är att inget är beslutat, men mellan raderna fick jag intrycket att det enbart är en tidsfråga.
På frågan om hur jag får reda på ett sådant beslut, så sa de att jag ska hålla kontakten med mitt lokala Företagscenter.

Som andra har skrivit här så betyder det att paketen enbart kan lämnas ut på närmaste Företagscenter...
Undrar hur de då hanterar de befintliga avtal med utländska aktörer. Kanske de inväntar omförhandlingar.

Någon annan som vet mer?

Företagscenter har aldrig haft viljan att tillhandahålla servicen. Eftersom det här drabbar privatpersoner i stort sett så är det nog "riskfritt" ur PFC:s synvinkel att blåsa den svensk mottagaren på den extraslant som betalats för utkörningen. Du har inte en särskilt stark förhandlingsposition, om du bråkar och inte åker dit och hämtar ut så försvinner paketet tillbaka till USA. Frågan är vad som är värst, bristen på servicekänsla hos personalen eller att det rör sig om ett monopol som outsourcats?  :evil:

Sen "måste" inte betalning ske kontant när chaffören kommer, PFC väljer bort möjligheten att ha en kortläsare etc som utrustning. Med dagens mobilteknik finns det inga tekniska hinder mot elektronisk betalning, det är direkt larvigt att begära kontanter för att lämna över paketet. Inställningen är likt en 4-åring som ställer sig i ett hörn och surar istället för att finna se serviceminded lösning.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Delirium

Citat från: "Andreas Lundin"Fast man ska vara jävligt skeptisk mot personer som skriver ut akademisk titel i tid och otid. Det känns som ett tecken på taskig självkänsla.

Amen.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Strv102r

Strafenexpedition. Tjusigt.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Doomfarer

Citat från: "Andreas Lundin"Beställde precis detta:

Inte billigt precis, men med tanke på Where There is Discord och den kvalité som det spelet visade, så var det egentligen ingen tvekan. Verkar hur fräckt som helst.

länk

Tjoa när det anländer, måste testas.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Elias Nordling

I det här fallet undervisar ju karln i krigsspelskonstruktion, så jag kan se poängen med att sätta ut titeln.

Elias Nordling

Senaste numret av World at War med spelet Famous Divisions: Grossdeutschland. Konstruktören har tydligen läst samma bok som Chad Jensen som gjort Fighting Formations. Men till John Schettlers försvar har Famous Divisions legat på Decisions Pledgelista sedan långt innan Fighting Formations var påtänkt.

Micke G

Citat från: "Elias Nordling"Senaste numret av World at War med spelet Famous Divisions: Grossdeutschland. Konstruktören har tydligen läst samma bok som Chad Jensen som gjort Fighting Formations. Men till John Schettlers försvar har Famous Divisions legat på Decisions Pledgelista sedan långt innan Fighting Formations var påtänkt.
Nu väntar jag med spänning på en recension :wink:

Elias Nordling

Strafexpedition här med.

P-O Jönsson

Strafexpedition....
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Snowfox

Lost Battles....den medföljande boken är ett gigantiskt designers notes avsnitt.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.