Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Snowfox

Citat från: "Delirium"
Citat från: "Andreas Lundin"Fast man ska vara jävligt skeptisk mot personer som skriver ut akademisk titel i tid och otid. Det känns som ett tecken på taskig självkänsla.

Amen.

Utom i Tyskland, där det bara är opålitligt folk som saknar Dr titeln.  :P
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

totte30

Stalins War & Washingtons War i perfekt, counterklippt skick av Elias :up:
Spelar:  Clash of Giants II

Doomfarer

ASL - For King and Country.

Levererat till dörren utan tull.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

Att du lirade ASL... ... blir det ofta? ;)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Lite nya spel som ramlat in.

Königsberg´45  
Strafexpedition 1916
Kampfgruppe Scherer: the Shield of Cholm
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

Lost Battles av fifth Column Games. Den tyngsta spellåda jag någonsin burit hem, tror jag. Så tung att boxen hade spruckit, tyvärr.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jonjac

Citat från: "Elias Nordling"Lost Battles av fifth Column Games. Den tyngsta spellåda jag någonsin burit hem, tror jag. Så tung att boxen hade spruckit, tyvärr.
Såklart inte viktigt för spelbarheten, men riktigt trist när man köper nya spel tycker jag. Det gör ont djupt inne i någon slags samlar-gen på mig.

Beklagar.

Elias Nordling

Ska naturligtvis se till att de skickar mig en ny box.

När jag köpte Strrets of Stalingrad tog det mig för övrigt ett år att tjata till mig en ny box från Art Lupinacci efter att originalet blivit mosad på vägen. När den slutligen kom var den också mosad. Lyckligtvis var det botten på den ena och locket på den andra som var trasigt, så det blev en hel låda ändå.

virre

(jag postar verkligne inte ofta här)

Jag råkade komma hem med ASL SK 1 igår, jag hade ingen aning om att jag ville ha det men jag var till Alfaspel och hängde i några timmar så det blev bara så då det kommit in i begagnat hyllan dagen innan så det blev bara att sätta sig och läsa reglerna på vägen hem

Elias Nordling

Ännu en jättetung låda. Field Commander Napoleon. På andra försöket, det första paketet studsade av nån anledning, det ryktas att posten haft svårt att dela ut paket i sommar i mitt område.

Andreas Lundin

Lost Battles kom hem i perfekt skick. Mycket snyggt spel. Har läst regelboken nu, och är lite "underwhelmed" måste jag säga. Lite väl "underkromat" spel för min smak. När jag väl fått några fältslag i erfarenhet kanske jag hunnit ändra mig.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Citat från: "Andreas Lundin""underkromat"
Den sista av dom åtta dödssynderna...
"Randomization is too important to be left to chance"

Micke G

Operation Badr (WEG).

Elias Nordling

Jag skrämde inte upp dig alltså :-)

zilver

Känns inte helt förvånande om det visar sig att Lost Battles i själva verket är ett förklätt schack, professorstitel och allt. Den minnesgode kommer väl ihåg B.H. Liddell Hart - History of the Second World War. Pompös titel - kasst spel.