Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_silversixx

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Kanger

#1020
CiteraVance von Borries
Jag säger bara: "lingering mud in forest"

jerry

#1021
......."Motsatsen skulle var a Axis Empires: Totaler Krieg och WiF"


WIF ...  :ultra:  :ultra:  :ultra:  :ultra:  :ultra:
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Elias Nordling

#1022
CiteraJag säger bara: "lingering mud in forest"

Indeed. Och det hade varit en sak om det hade varit något viktigt, men det är en extremt krånglig regel för... vädret.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Strv102r

#1023
GMTs Rebel Raiders on the High seas. Ett mag 5,56 till till stadskassan...
Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

dagon

#1024
Men of Iron (GMT)
För Kung och Fostervatten

Fredrik H

#1025
Brukar inte skriva om nya inköp men måste kommentera mina två senaste; Napoleon against Europe och Tonkin. Båda dessa spel har brickor som inte behöver klippas! NaE har brickor med rundade hörn och Tonkin har vanliga brickor som är hårt stansade. Varför i hela friden kör inte alla företag med detta? Om relativt små företag har råd så borde GMT också ha det. Det var så skönt att slippa klippa, de timmarna kan jag nu lägga på att spela. Jag hoppas verkligen att den här metoden sprider sig!

 :up:

Kanger

#1026
Legion wargames gör väldigt bra markörer.

Ladda ner Tonkin living rules på BGG. De är lite bättre formulerade.

Strv102r

#1027
Citat från: "Fredrik Hornegård"Brukar inte skriva om nya inköp men måste kommentera mina två senaste; Napoleon against Europe och Tonkin. Båda dessa spel har brickor som inte behöver klippas! NaE har brickor med rundade hörn och Tonkin har vanliga brickor som är hårt stansade. Varför i hela friden kör inte alla företag med detta? Om relativt små företag har råd så borde GMT också ha det. Det var så skönt att slippa klippa, de timmarna kan jag nu lägga på att spela. Jag hoppas verkligen att den här metoden sprider sig!

 :up:

Man kan ju låta bli att klippa hörn också...  :wink:
Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

thermopylai

#1028
CiteraMan kan ju låta bli att klippa hörn också... Wink

Ja, märkligt nog behöver inte counterhörnen klippas i något av mina spel. Trots att dom är från GMT, MMP, AH, och allt möjligt. Väldigt tidsbesparande, så kan man spela i stället :wink:
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Elias Nordling

#1029
Men man måste fortfarande få ut brickorna ur kartorna, och då får man antingen riva med fuliga fransiga hörn som helst klippes, eller så får man klippa eller skära ut dem. Det som är bra med Legion Games brickor är att de trillar ut av sig själva utan sörskilt fransiga hörn.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

#1030
Citat från: "Strv102r"Man kan ju låta bli att klippa hörn också...  :wink:
Nej det är faktiskt inget alternativ för oss med tvångssyndrom.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Jon

#1031
När jag slängde in en preorder hos GMT på Ardennes 44 (vilket ser ut att bli en lååång väntan...) så passade jag samtidigt på att sammanställa mina pre-orders. En lista av ångest helt enkelt!

Legion wargames:
Ici
Dien Bien Phu
Tatchanka
EDIT: Glömde Redvers Reverse

GMT
Ardennes 44
The Hunters
No retreat: Russian front

Nuts!
To The Last Man

MMP
Reluctant Enemies
Königsberg 1942

Compass Games
Enemy Action: Ardennes

Sen håller jag lite koll på Nuts!, när deras utgåva av Marne 1918 kommer att presenteras.

Kanger

#1032
Jag kan helt klart endorsa två av spelen :)

Jon

#1033
Citat från: "Kanger"Jag kan helt klart endorsa två av spelen :)

Har du några nyheter om Redvers Reverse? Såg att du var "developer" till den titeln.

Kanger

#1034
Jaa.......

Jag var det, och lyfte spelet från en ospelbar skiss till en fungerande prototyp. När designern dock insåg hur mycket jobb det var att göra ett spel så hoppade han av. Därmed tröttnade även jag.

Men ge inte upp. Randy Lein på Legion är väldigt duktig på att hitta lösningar. T.ex så har han förvandlat det gamla skåpdammet "Soisson" till en nytt spel: "Decisive Victory 1918". Spelet är helt förändrat (till det bättre), vilket var nödvändigt. Jag tror att "Redvers´Reverse" kommer gå samma väg, nämligen att gå från att bara handla om Colenso till att täcka hela kampanjen, vilket i så fall blir ett lyft för spelet.

Vi får se. Jag är dock inte inblandad längre. Jag lägger hellre min tid och arbete på spel där designern gör sin del av jobbet - mina egna.