Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Citat från: Scipio skrivet 18 november 2025 kl. 07:41:15Fick hem Hubris: Twilight of the Hellenistic World

Ser ut som ett unikt försök på ämnet som jag ser fram emot att testköra, samt om det är gjutet 3-manna-spel så finns det alltid plats för det där hemma i hyllorna.

Fick också hem Hubris igår. Ser kul ut. Det ser ut som ett spel som kommer till bordet.

Har också inhandlat High Frontier 4 All begagnat. Det HAR redan kommit upp på bordet. Tog ett tag för hjärnkontoret att komma in i systemet. Vet inte om det är min grej egentligen. Liiite för mycket spelmekanik och speltekniskt trixande för min smak. Men ganska coolt. När man väl kommer igång och fattar vad det går ut på så är det rätt fräckt, men är det värt all transpiration på vägen dit?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

aegneus

Till Andreas: Ja. Mot jymden! 🚀

(Vet inte hur mycket replay det finns i det dock. )

Scipio

Föll till föga inför all "hype" och köpte Imperial Elegy innan den blir slutsåld...

"The FOMO is strong in this one..."
"Randomization is too important to be left to chance"

theeverything

Här har man gått och satt sig på höga hästar och låtsas vara den vuxne i rummet och uttryckt sig i stil med "nja, spel som imperial elegy" ska man nog vänta med att köpa till man har provat det...

...Och så sitter man där med en beställning igen. Men det är för att själen är svag. Riktigt svag. Jag har bekänt mig till åtta religioner bara i år. ;)

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

aegneus

Downfall of Empires från alphaspels black fridayrea

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Strv102r

Italy 43 här med, och Seljuk. Mycket intresserad av Levy & Campaign serien. Har alla, men inte spelat något än. Så många spel, så lite tid...
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

David Sunnergren

Citat från: Strv102r skrivet 11 december 2025 kl. 07:46:06Italy 43 här med, och Seljuk. Mycket intresserad av Levy & Campaign serien. Har alla, men inte spelat något än. Så många spel, så lite tid...

När du spelat alla L&C får du gärna jämföra de med varandra. Jag har endast spelat första, vilket jag såklart inte kommer på namnet på just nu, om korsriddarna i Ryssland. Det är skoj och jag kommer tillbaka till det lite då och då både i tanken och på bordet.

Klas Malmström

C3i tidning med Burma spel...finns antagligen en del annat som kom med den som jag inte behöver, kan finnas "up for grabs" senare....
Klas Malmström
Linköping

Delirium

Ovanligt hög andel Imperial Elegy imorgon Sverige antagligen.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Micke G

Kaiser's High Seas Fleet (Compass).

Klas Malmström

Lite ASL saker från MMP: Chef-du-Pont, ASL Journal 16, Action Pack 20 och 21. Diverse pocket regelböcker.
Klas Malmström
Linköping

Rexpress

Downfall: conquest.... ink mounted map
Nevsky
Imperial Struggle
Friedrich (omköp för att få med plastbyttor till armeérna  :lol: )
FitL ink solobot
Sekigahara
Triomph a Marengo

P-O Jönsson

The Last Gamble
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards