Conflict of Heroes via internet - spelkompisar sökes

Startat av jonsson, 9 september 2009 kl. 20:35:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jonsson

Tjena alla!

Jag hittade ett trevligt program på nätet ("ZunTzu") där man kan spela brädspelsversionen av Conflict of Heroes över nätet  :up: . Så jag tänkte kort och gott fråga ifall någon här är sugen på att ta en match med mig någon dag inom kort? :roll:

Här finns en guide om hur man kommer igång med ZunTzu:
http://academy-games.com/index.php/news ... r-friends-

Jag som frågar heter Niklas och är 25 jordsnurr. Jag har spelat mig igenom firefight 1-5 med en kompis som har brädspelet 'irl' men vill ändå testa att köra mot lite annat folk tänkte jag. Skulle vara bra om du/ni är någon som inte trängt allt för djupt in i spelet än, alltså som inte spelat det allt för mycket eftersom jag inte är så grymt bra än så länge.

För er som inte testat ZunTzu:
Programet simulerar ett vanligt bord där man lägger ut spelplan, pjäser, kan slå med tärningar, gömma enheter, ladda försparade scenarios m.m. Båda spelarna (/alla spelare) styr samma vy, så man ser exakt vad den andra gör, och man får därmed låta bli att röra musen under motståndarnas tur för att undvika trassel. Programmet gör alltså att det känns som att spela irl (men jag har inte testat att köra med det mot någon). Men det är bra att ha skype eller liknande för att snacka med varandra. Blir nog lite svårt annars att bara skriva till varandra.

Hoppas att få höra svar från någon krigssugen själ!

/'Jonsson'
/ -=[ Jonsson ]=-

jonjac

#1
Jag kan tänka mig möta dig via ZunTzu.

Ska se om det funkar i VMWare Fusion först... (kör Mac)

jonsson

#2
Jag är tyvärr tveksam på om det funkar på mac. Men testa bör man, annars dör man.
/ -=[ Jonsson ]=-

jonjac

#3
Ja, alltså VMWare Fusion är ett virtualliseringsprogram så jag kan köra Windows...

jonsson

#4
Innebär det att du kan köra eller inte?
/ -=[ Jonsson ]=-

jonjac

#5
Har inte hunnit testa ännu. Ska bort nu, så jag får prova imorgon. Återkommer.

ilgoga

#6
Skickade ett meddelande Jonsson...

jonsson

#7
Halloj!

Kul att någon fortfarande visar intresse. & jag är fortfarande sugen på att dra några matcher. Även om jag nu kört kanske 6 matcher mer än när jag senast skrev inlägget, men det kanske inte spelar någon större roll.

Om några fler är intresserade så har jag fortfarande öppen dörr så att säga. I bästa fall skulle man ju kunna spela 3 (eller tom 4) pers samtidigt. Finns ju banor för detta...
/ -=[ Jonsson ]=-

humza

#8
Hur är det med speltiden?
Ligger den på samma, snabbare eller tar det längre tid över nätet?

ilgoga

#9
Skulle tippa på att den är ungefär samma eller lite längre (lite jobbigare att flytta trupper med preogrammet än för hand t.ex.)

jonsson

#10
Citat från: "ilgoga"Skulle tippa på att den är ungefär samma eller lite längre (lite jobbigare att flytta trupper med preogrammet än för hand t.ex.)

Beror nog lite på hur van man är vid programet. När man kört en match verkar det som att det går i princip lika smidigt som i verkligheten. I vissa situationer kanske tom snabbare - som tex då man flyttar många pjäser samtidigt.

Sen går det ju mycket snabbare att få fram spelplanen (åtminstonde vad gäller de fem första uppdragen), och så går det att spara skiten också :up:
/ -=[ Jonsson ]=-

jonsson

#11
Sugen på en match Humza?   :ultra:
/ -=[ Jonsson ]=-

ilgoga

#12
Citat från: "jonsson"
Citat från: "ilgoga"Skulle tippa på att den är ungefär samma eller lite längre (lite jobbigare att flytta trupper med preogrammet än för hand t.ex.)

Beror nog lite på hur van man är vid programet. När man kört en match verkar det som att det går i princip lika smidigt som i verkligheten. I vissa situationer kanske tom snabbare - som tex då man flyttar många pjäser samtidigt.

Sen går det ju mycket snabbare att få fram spelplanen (åtminstonde vad gäller de fem första uppdragen), och så går det att spara skiten också :up:

Jupp, sparningen hjälper säkert en hel del. Dock så har jag upptäckt att det saknas lite markörer i den version jag har så man kan inte spela alla firefights.

ulve

#13
kan man köra snap to grid i zun tzu på något sätt? Det verkar oanvändbart i spel där man mäter LOS annars.

jonsson

#14
Citat från: "ulve"kan man köra snap to grid i zun tzu på något sätt? Det verkar oanvändbart i spel där man mäter LOS annars.

Inte vad jag har hittat i alla fall... Men finns en funktion där man kan dra en linje för att kunna mäta fram LOS. Fungerar som om man använder ett snöre i verkligheten, och det fungerar väl ganska bra i ZunTzu, aningen trixigt ibland kanske.
/ -=[ Jonsson ]=-