Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Sovjetiska motorcykelregimenten

Startat av Andreas Lundin, 2 november 2009 kl. 16:52:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Sitter och klipper OCS-spelet Baltic Gap och stöter återigen på de däringa sovjetiska motorcykelregimentena. Dessa enheter har flera gånger under årens lopp när jag punchat spel (främst EFS-spel och OCS-spel) förundrat mig.

Hur såg deras organisation ut? Hade de eget understöd, eller bestod de bara av motorcyklar och sidovagnsmotorcyklar?

Vilka uppgifter skulle de lösa?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Ett gäng Harley Davidson-grabbar med granatkastare?  :?  :P
En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

CiteraEtt gäng Harley Davidson-grabbar med granatkastare?

Pansarskott.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Tommy Röhs

Citat från: "Andreas Lundin"Hur såg deras organisation ut? Hade de eget understöd, eller bestod de bara av motorcyklar och sidovagnsmotorcyklar?
Vilka uppgifter skulle de lösa?

Armies of WW2 (OB för regelsystemet Command Decision) har flera exempel på organisationer för dessa förband.

Om du är intresserad kan jag leta reda på boken och kolla vad det står om dessa förband.

Organ

Så här ser i alla fall deras uniformer ut.  8)

"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

Mattias Rönnblom

Citat från: "Andreas Lundin"Hur såg deras organisation ut? Hade de eget understöd, eller bestod de bara av motorcyklar och sidovagnsmotorcyklar?

1941 såg det ut så här:
3x Motorcykelskyttekompanier
1x Granatkastarkompani
1x Pansarvärnsbatteri
1x Pansarbilskompani

I March 1943 så fick de en bataljonsstab för skyttekompanierna, och PV-förbandet utökades till en bataljon. Pansarbilskompaniet blev ett stridsvagnskompani (T-70, senare T-34).

Åtminstonde ett exemplar (5. motorcykelregementet) hade Valentine- och Matilda-stridsvagnar, M3A1 Scout Car och brittiska carriers. Dessutom har de amerikanska pansrade halftracks bestyckade en fyrpipig .50-kulspruta.

Jag skulle tro att det i första hand var ett spaningsförband.