Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Ett parti Here I Stand kanske

Startat av Delirium, 11 september 2009 kl. 08:02:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Vvornth

Björn, kan du ta bort mitt fulla namn plz? Jag försöker flyga under google-radarn.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Delirium

Fixat. Hur är det nu med Luther?

Antar att vi är överens att vi sköter tärningar och kort på acts och resten på CB förresten? Skickar filer när vi gjort våra drag?

Edit: Aargh, inser att jag inte har CB installerat på den här datorn. Det här dröjer en liten stund. Sen ska jag komma ihåg hur fan man gör game-files också.

Edit 2: Om någon missat, här finns allt man behöver: http://home.comcast.net/~ebeach/index.html
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Vvornth

95 theses hanteras ej av ACTs, man får helt enkelt läsa på kortet i cyberboard och göra rullen.

Kan jag börja göra dessa? Jag har brädet i skallen.

Delirium

Kör du teserna, jag har precis gjort cb-filerna och ska skicka runt dem nu.

@ tinG: din mailadress är felskriven (domän .e och inte .se) och acts gillar inte det, du borde nog ändra. ;)

Delirium

Filer skickade. Medan Jacob håller på med 95 teser ska jag dela ut korten och därefter kan England och Frankrike/Habsburg hålla en liten diplomatifas. Säg till när ni är klara. :)

Vvornth

Gick nog händelserna lite i förväg nu... Korten ska inte delas ut förrän efter att de 95 teserna spelats. Det ger mig en fördel att se mina kort på förväg och veta mot vilka städer man ska styra reformationen. Och i ett parti HIS är nog jag fel person att ge extra fördelar...

tinG

Citat från: "Delirium"Kör du teserna, jag har precis gjort cb-filerna och ska skicka runt dem nu.

@ tinG: din mailadress är felskriven (domän .e och inte .se) och acts gillar inte det, du borde nog ändra. ;)

fixat
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Citat från: "Vvornth"Gick nog händelserna lite i förväg nu... Korten ska inte delas ut förrän efter att de 95 teserna spelats. Det ger mig en fördel att se mina kort på förväg och veta mot vilka städer man ska styra reformationen. Och i ett parti HIS är nog jag fel person att ge extra fördelar...

Tja, du sa ju att du höll på med teserna, så jag tänkte att det var dags för korten. I själva verket gjorde du alltså inte teserna?

Vvornth

Nej, jag väntade på godkännande. Svaret och kortutdelningen kom då samtidigt.

Hursomhelst, reboot?

Delirium

Jag tror ärligt talat inte det kan ha så stor effekt på spelet att du har sett fyra kort innan du riktar fem konverteringsförsök. Hur stor variation kan man rimligtvis ha?

Om du känner att du vill göra det ur en etisk synpunkt är det helt okej, men då går det snabbast om du startar ett nytt spel själv på acts, cb-filerna kan vi ju ha kvar.

tinG

Citat från: "Delirium"Jag tror ärligt talat inte det kan ha så stor effekt på spelet att du har sett fyra kort innan du riktar fem konverteringsförsök. Hur stor variation kan man rimligtvis ha?

Om du känner att du vill göra det ur en etisk synpunkt är det helt okej, men då går det snabbast om du startar ett nytt spel själv på acts, cb-filerna kan vi ju ha kvar.

No big deal, fortsätt bara
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Vvornth

Har vi något livstecken från engelsmannen?

jonjac

Citat från: "Vvornth"Har vi något livstecken från engelsmannen?
Jadå. Diskussion pågår. Jag har inte mycket tid på mig dagtid (jobbar) och igårkväll så hade jag inte så mycket tid vid datorn. Blir klar idag.

Snowfox

Vem är utsedd till krönikören som sprider kunskap om de politiska intrigerna till oss andra?  :)
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Delirium

Jag kan helt kort rapportera vad som har hänt.

Luther spikade upp sina ogudaktiga lögner och den tyska pöbeln lät sig vilseföras mycket enkelt, fem av fem lyckade konverteringsförsök.

Diplomatin mellan England och Frankrike/Habsburg blev resultatlös.

Diet of Worms slutade oavgjort, Habsburg/Påven spelade 3+2 (Erasmus + Professional Rowers); Luther 3 (Pirate Haven).

Dags för Spring Deployment.