Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Streets of Stalingrad

Startat av A F, 22 november 2009 kl. 18:05:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

Har någon spelat det. Eller ens försökt?

jonjac

Jag har inte gjort det, men som info så sade L2 Design Group följande när jag frågade dem i februari i år om en kommande möjlig reprint av 3rd edition...

We are working on a new game on the subject.
When we did SoS, we had to stick  to the OLD game.
Our new game will be different and better to play.
About 2 years away!

...

The person doing the research is a US Military Researcher who is writing a book on the battle.

It will be a historically accurate game!

Strv102r

SoS är ju ett kultspel i ännu högre grad än Black Sea - Black Death! Vill bara ha...  :cry:
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Jag har pillat litet med det. För att vara tredje utgåvan hade man ju väntat sig att spelet skulle ha varit färdigt, men så var det inte. Tror det kom en ström av uppdaterade regler efteråt, det var ju ett par år sedan så spelet borde vara stabilt nu.

Reglerna var ganska träiga, och plojen med respektive sidas symboler på enheterna hade väl varit OK om man förklarat alla symboler och städat litet (har för mig att, typ, motoriserade spaningsförband i pansardivisioner och motoriserade spaningsförband i infanteridivisioner hade helt olika symboler, typ. Säkert historiskt, men inte ergonomiskt).

I vilket fall, i grunden fann jag ett inte särskilt komplicerat, men inte heller särskilt elegant taktiskt system, där det främst gällde att samla på sig så många positiva modifierare som möjligt på ett sätt som ibland blev litet konstigt. Typ AT-pjäser gav bonus till försvararen oavsett om anfallaren hade stridsvagnar eller ej (kan vara fel, jag går ur flera år gammalt minne).
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Det har spelats på Ylva i Gbg... Jag har dock suttit på läcktaren. Kristan spelade med de senaste reglerna nu under hösten men man tvingades bryta efter bara ett par rundor eftersom CRT:n verkade "Überblodig" Tyskarna smälte bort av sovjetiskt artilleri... Kristan verkade inte så nöjd.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Vvornth

Citat från: "tinG"Kristan verkade inte så nöjd.

Pga reglerna eller Fredriks kapitulation?
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

A F

Citat från: "Elias Nordling"Jag har pillat litet med det. För att vara tredje utgåvan hade man ju väntat sig att spelet skulle ha varit färdigt, men så var det inte.

På något vis faccinerande att man kan göra så.