Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Johnny reb American civil war 15mm

Startat av Elimää, 12 juli 2005 kl. 11:39:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

A F

Citat från: "magnus lindström"Det genomfördes 2 försök att ta Vicksburg med råstyrka om jag minns rätt innan man valde att sega ut Pemberton.

Vad är det för skala på J Reb?

magnus lindström

missförstå inte jag sa inte att det var fel bara verkligen annorlunda. Beroende på hur långt norrut spelplan sträcker sig så kan ni kanske inkludera ett scenario när sherman är och kraffsar på dörren redan december 62

Olle P

Citat från: "Elimää"Kom ihåg ett par ungar som åkte ner till Linköping för att spela blood bowl. ...
Men varifrån? Linghem?
Även jag har åkt till Linköping för att spela Blood Bowl några gånger, fast då startade jag min resa i Lambohov.

/Olle

Elimää

Citat från: "Olle P"
Citat från: "Elimää"Kom ihåg ett par ungar som åkte ner till Linköping för att spela blood bowl. ...
Men varifrån? Linghem?
Även jag har åkt till Linköping för att spela Blood Bowl några gånger, fast då startade jag min resa i Lambohov.

/Olle

Silly me :) De åkte från Umeå, hehe ibland glömmer man de mest elementära saker :oops:
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Elimää

Citat från: "magnus lindström"Det genomfördes 2 försök att ta Vicksburg med råstyrka om jag minns rätt innan man valde att sega ut Pemberton.

missförstå inte jag sa inte att det var fel bara verkligen annorlunda. Beroende på hur långt norrut spelplan sträcker sig så kan ni kanske inkludera ett scenario när sherman är och kraffsar på dörren redan december 6
Tanken är väl att det ska vara 19-22 Maj 1863. Det vill säga två slag med "what if".

Citat från: "Anders Fager"Vad är det för skala på J Reb?
Figurskalan är Infanteri 1 figur= 30 man

Citat från: "Personal Memoirs of U. S. Grant"The enemy had been much demorolized by his defeat at Champion´s Hill and the Big Black, and I belived he would not make much effort to hold Vicksburg.
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Olle P

Elimää, jag har varit lite otydlig.
Jag skulle enkelt kunna ta mej till Linkeboda någon helg för att spela, om jag är tillräckligt motiverad. (Jag har faktiskt varit i närbelägna Kvarn för att testa Steel Beasts Pro :ultra: två helger de senaste åren...)

Grejen är att jag hellre skulle spela Johnny Reb lite mer regelbundet, typ någon vardagskväll varannan vecka eller så, och då vill jag inte behöva åka mer än en timme i vardera riktningen.

/Olle

Elimää

Citat från: "Olle P"Elimää, jag har varit lite otydlig.
Jag skulle enkelt kunna ta mej till Linkeboda någon helg för att spela, om jag är tillräckligt motiverad. (Jag har faktiskt varit i närbelägna Kvarn för att testa Steel Beasts Pro :ultra: två helger de senaste åren...)

Grejen är att jag hellre skulle spela Johnny Reb lite mer regelbundet, typ någon vardagskväll varannan vecka eller så, och då vill jag inte behöva åka mer än en timme i vardera riktningen.

/Olle

Jo jag förstod nog att så var fallet ;) På den tiden var det ju inte lika förbannat dyrt med bensin heller.
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]