Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spel Till BSK

Startat av A F, 20 oktober 2009 kl. 08:45:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

Nån som vill ha nått från UGG? Beställ idag. Typ pronto.

B_J_S

#1
Har du några bra tips?
Något för en återkommen blippspelare.
 :)
Kanske om det finns något som kan ta upp till 4 spelare och som ser bra ut för ögat. :D
//Jonas

A F

#2
Citat från: "B_J_S"Har du några bra tips?
Något för en återkommen blippspelare.
 :)
Kanske om det finns något som kan ta upp till 4 spelare och som ser bra ut för ögat. :D

Oh....

Säg något, någon.

B_J_S

#3
Jag vet att det är ett idiot uttalande, men jag har fanken så svårt att hitta spel som är bra.
Då jag oftast spelar med 3-4 spelare så har jag också införskaffat följande som passar till fler spelare:
    Sword of Rome
    Here I Stand
    Clash of Monarchs
    Flying Colors
    Napoleon's Triumph
    The Napoleonic Wars
    Successors
Men de är kort drivna de flesta så det skulle vara skoj med någon annan mekanik i spelen.
Synpunkter tas gärna emot. :)
//Jonas

A F

#4
Just kortdrivna spel och jag...

B_J_S

#5
Citat från: "Anders Fager"Just kortdrivna spel och jag...
Det har sin charm tycker jag.
Speciellt ur slump hänseende, då du har både aktivitet och CP på samma kort.

Beslutsångest here we come. :D
//Jonas

BigPapaBear

#6
Citat från: "Anders Fager"Just kortdrivna spel och jag...

Can I get an "Amen"?  :P
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

#7
Förslag på 4-spelarspel:

- GD '42 (teamspel - inte färdigspelat på en session - men vilket jäkla spel!)
- Pax Romana (inte kortdrivet och kort spelar en undanskymd, men ej obetydlig, roll)
- Case Blue (teamspel)
- Red Star Rising (teamspel)
- Small World (se HET debatt på BGG för att förstå skämtet)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

pelle

#8
Citat från: "B_J_S"de är kort drivna

Ja, tacka vet jag långt drivna spel. Det är grejer det!  :D

B_J_S

#9
Citat från: "pelle"
Citat från: "B_J_S"de är kort drivna

Ja, tacka vet jag långt drivna spel. Det är grejer det!  :D
Sär skrivning är en begåvning som inte ses med blida ögon i dagens samhälle.
Mer sär skrivning åt folk et.  :P
//Jonas

Sten Ekedahl

#10
Citat från: "B_J_S"
Citat från: "pelle"
Citat från: "B_J_S"de är kort drivna

Ja, tacka vet jag långt drivna spel. Det är grejer det!  :D
Sär skrivning är en begåvning som inte ses med blida ögon i dagens samhälle.
Mer sär skrivning åt folk et.  :P

Tacka vet jag en långhårig sjuksköterska framför en lång hårig sjuk sköterska! 8)
Wargames - Laborationer i historia

jerry

#11
Citat från: "Sten Ekedahl"
Citat från: "B_J_S"
Citat från: "pelle"
Citat från: "B_J_S"de är kort drivna

Ja, tacka vet jag långt drivna spel. Det är grejer det!  :D
Sär skrivning är en begåvning som inte ses med blida ögon i dagens samhälle.
Mer sär skrivning åt folk et.  :P

Tacka vet jag en långhårig sjuksköterska framför en lång hårig sjuk sköterska! 8)

 :lol:  jag sitter vägg i vägg med högskolesköterskan hon är långhårig detta måste visas  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif